Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Dollish Polish Master Chief

Publicerad 2012-04-17 06:06:14 i Naglar - holografiska lack,

Jag provade ju en del hololack i helgen som visade sig vara besvikelser och alltså inte blev kvar som manikyrer. Jag har visat några rosa men faktum är att det fanns besvikelser i fler färger... Här är ett lack jag verkligen hade höga förväntningar på. Dollish Polish nya holografiska lack Master Chief. Ett vårgrönt lack som jag trodde skulle se ut ungefär som Sannas Brite Bird-holos vad gäller "holografiskhet" men nej. Det här bildar inga regnbågar, vare sig linjära eller spridda. Den får inte ens ihop till de uppbrutna färgfält de flesta hololack klarar. Samma sak har hänt mig när jag har frankat med spectraflair. I kombination med vissa lack eller i vissa proportioner så blir det så här, bara ett skimmer/glitter. Det är väl fint det med men det var inte det jag hade hoppats på.
Det finns fler saker jag ogillar med det här lacket. Det har bland annat en tjock och klistrig formula. Tre lager krävs för täckning. Ni ser att det inte flyter ut eller självutjämnar på bilderna. Skitlack. Det första lacket jag provade från Dollish var utmärkt och jag blev verkligen sugen på att prova fler lack från hennes shop. Det här däremot, det blev en stor besvikelse.

Kommentarer

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-04-17 06:33:13

Det låter inte så roligt... Tjock och klistrig formula kommer jag att hålla mig borta från :)

Postat av: Lacklycka
Publicerad 2012-04-17 07:50:47

Tycker att färgen är väldigt fin! Trist med utebliven effekt och tråkig fomrula dock... men bra att man får veta det för då kan jag stryka den från listan :)

Postat av: Kerstin
Publicerad 2012-04-17 07:57:33

Inte bästa holot, kanske, men alldeles ljuvligt och vårigt ändå!

Postat av: Pamsan
Publicerad 2012-04-17 09:06:08

Färgen var ju väldigt mjuk och fin men det räcker ju inte alltid.

Postat av: Cactus
Publicerad 2012-04-17 16:28:05

Tur att det var grönt, det räddade det lite :) Mina holofrankenlack såg ut sådär innan jag lärde mig att hålla mig borta från cremelack när jag frankade! Jag gissar att det är en för pigmenterad bas som dränker holot.

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-04-17 18:16:43

MNPO! Nej, avstå från det här eländet.



Lacklycka! Ja, färgen är helt okej. Hade jag vetat att det inte var mer fart på det hade jag dock inte köpt det.



Kerstin! Nja. Håller inte helt med.



PAmsan! Nej, det räcker inte här.



Cactus! Jag har inga problem med krämlack, några av mina bästa frankenholos är med krämlack. Fast jag frankar inte alltid med spectraflair och nu minns jag inte om jag använt spectraflair i de lacken... Hm... För mig är problemen med spectraflair om man använder metallic eller foillack eller har för mycket av spectraflairet.

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-04-17 19:20:12

Jag tyckte det var fint. Gillar färgen och det vackra gnistret. Men okej, klart det hade varit ännu bättre med riktiga regnbågar.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela