Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

China Glaze He's Going in Circles

Publicerad 2012-04-29 12:01:06 i Naglar - holografiska lack,

Hej igen. Här sitter jag på landet och mellan trädårdsarbete, fika och mys med Signe och Siri så tänkte jag klämma in några minuters bloggande. Det här är manikyren som jag haft de här dagarna. Det är holografiskt, så klart, och det heter He's Going in Circles och är en del av Kaleidoscope-kollektionen. Det var ett av de första jag köpte från Kaleidoscope, kanske det första, och jag köpte det så klart för det är grönt. Jag älskar Kaleidoscopelacken och jag älskar grönt så jag har faktiskt haft en backup av det här lacket men den har jag faktiskt gett bort till Emma för hon älskar också hololack. ;D
Alla Kelidoscopes är scattered holo men inte av det mesiga A England-slaget. Nej, det här är fullt ut regnbågar men med grövre partiklar än i de linjära lacken. Ni vet att det är partikelstorleken på de holografiska pigmenten som avgör om ett lack är scattered eller linear, och som ni kan se här är partiklarna stora nog att urskilja med ögat. På en "holometer" så får dock Kaleidoscopelacken höga poäng för de är extremt regnbågiga och den regnbågen kommer fram i alla ljus. En del av framgången vad gäller holohet är så klart att de är ganska skira. Det här är tre tunna lager av lacket men två mer flödiga funkar också.
Eftersom det är ett lack jag verkligen älskar så blir det bildspam de luxe!
Kaleidoscopes har varit ur produktion länge och är idag lack man får köpa mer eller mindre dyrt på eBay. Det är flera man fortfarande kan få tag i rätt billigt, alla fall jämfört med svenska butikspriser på lack. JAg hade så klart inte köpt hela kollektionen idag men är det något av dem man gillar så tycker jag inte man ska dra sig för att köpa något eller några. De är bättre än många av de scattered holos man kan hitta idag.
Vi avslutar med en bild på Signe.

Kommentarer

Postat av: Jessica
Publicerad 2012-04-29 12:15:52

Så snyggt! Underbar holo!

Bra med en liten förklaring om vad som är linjär och vad som är shattered holo, jag är rätt ny på holo-fronten och tycker att det är svårt att urskilja om mitt nya holo-lack Charmaine från MUS är linjär eller shattered... Bra är det i alla fall att det står skimmer på flaskan och inte hologram, så det har bättre hallbarhet än Siw och de andra :)

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-04-29 12:46:35

jessica! Jag har inte själv Charmaine men den är scattered. Linjära lack har tydliga regnbågar med ouppbrutna färgband. Charmaine får väl knappt ens till en regnbåge?

Synd att du upplevt dålig hållbarhet på MUS Hologram. Det har inte jag, mina håller i en vecka men jag har alltid överlack.

Postat av: Kitty
Publicerad 2012-04-29 12:49:38

Trädgårdsarbete med bling! Det blir säkert ännu roligare då. Jag hade fått mindre gjort, men jag antar du har handskar som skyddar juvelerna.



Emma har tur så har så snäll kompis som bjuder så frikostigt. Kram till Signe och Siri!

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-04-29 13:42:45

Helt underbart! Jag måste verkligen skaffa fler av Kaleidoscope lacken. Jag har faktiskt lyckats klicka hem ett för par veckor sen och jag är helt frälst! Vilka regnbågar trots skugga!!

Postat av: Sanna
Publicerad 2012-04-29 14:44:14

Älskar Kaleidoscopelacken och svär över att de inte finns i sortimentet längre!

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-04-29 15:15:06

Underbart vackert verkligen, jag är så glad att jag fick en flaska av dig! Jag hade faktiskt tänkt använda min nu i dagarna men jag kanske skjuter lite på det, känns ju fånigt att visa den fem dagar efter att du visat....

Postat av: Pamsan
Publicerad 2012-04-29 15:55:55

Man kan aldrig tröttna på bilderna av de här lacken. De är bara bäst. Tänkte lackat med holo idag men solen höll sig borta hela förmiddagen. Nu minsann, skiner solen på för fullt och jag vill inte lacka om. :)

Postat av: Annie
Publicerad 2012-04-29 18:37:30

Fint lack och fina Signe!

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-04-29 19:53:56

Ett av få Kaleidoscope-lack jag äger. Hemskt glad att ha det i i min ägo! :-)

Postat av: kerstin
Publicerad 2012-04-29 22:41:54

Underbart fint! Någon gång ska jag också lyckas lägga vantarna på Kaleidoscopelacken!

Postat av: Liza
Publicerad 2012-04-29 23:43:37

SNYYGT!! men vad betyder nu scattered??

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-04-30 00:18:18

Kitty! Ja, jag har handskar. Alla fall oftast. ;D



MNPO! De är magiska! Älskar mina Kaleidoscopes! Älskar mina hololack!



Sanna! Ja, jag med...



Emma! Äsch, de gör väl inget. Jag vill se den på dig!



Pamsan! Jag har en holoperiod. Har holo nu med. :D



Annie! Ja, hon har roligt ute, Signe. Och Siri med.



Nailtastic! Ja, den är bland de bästa.



Kerstin! Ja, det hoppas jag.



Liza! Fixade ett inlägg om det precis.

Postat av: Liza
Publicerad 2012-04-30 11:17:20

ÅÅ va gullig du är!!! tack.

Trevlig valborg.

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2012-05-09 11:40:26

Gottar mig åt ditt bildspam, det är ett fantastiskt lack som mina naglar inte förtjänar i nuläget. Väx naglar! Väx!

Jag köpte mitt dyrt på Ebay om jag inte minns fel. Dyrt = svenska butikspriser :-)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela