Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Centaur, Moon Stone och Night Fever

Publicerad 2012-04-30 13:48:00 i Emmas FOTD 2012,

Lördagens sminkning har ni här. Jag bestämde mig för att göra avkall på vårtemat och valde olivguldiga och bruna toner istället för färglatt som jag kört på ett tag. Jag var sugen på att testa Moon Stone från Natural at Night-paletten, det var den sista skuggan som var otestad för mig och nu har jag alltså använt alla skuggorna i den paletten, tror jag i alla fall:)

Hyn

Foundation: Elemental Beauty Soft Focus foundation, en mix av färgerna Nude och Sunshine

Concealer: MAC Studio Sculpt Concealer NW 20

Puder: Elemental Beauty Matte Powder

Rouge: MAC Mineralize Blush Dainty

Ögon
Ögonbryn: Laura Mercier Brow Definer Warm
Ögonskuggsbas: Too Faced Shadow Insurance
Ögonskuggor: Taylor Made Minerals Centaur, Too Faced Moon Stone och Night Fever

Highlighter: Urban Decay Virgin

Inliner: Urban Decay 24/7 Glide On Eye-Pencils Zero

Mascara: Clinique Lash Power Mascara

Lösögonfransar: Ardell Babies

 

Läppar

Läppstift: Clarins Lip Colour Tint 02

På inre halvan av ögonlocket ligger Centaur och på yttre halvan Moon Stone. Moon Stone mixade jag även med Night Fever och applicerade som en eyeliner både längs med övre och undre fransraden. Eyelinern blendades sedan och så gjordes processen om igen. Resten tror jag att ni har koll på och jag är så himla trött, vill bara gå och lägga mig. Ja jag förberedde inlägget igår kväll och ögonlocken blev tyngre och tyngre när jag skrev, således håller jag ner på texten:)

Kommentarer

Postat av: Sanna
Publicerad 2012-04-30 15:09:30

riktigt fint!

Postat av: Andrea
Publicerad 2012-04-30 16:05:53

Oh så läckra ögon!

Postat av: kerstin
Publicerad 2012-04-30 16:30:10

Fantastiskt fint!

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-04-30 21:36:58

Väldigt, väldigt snyggt! Jag gillar det här! Du ser ut som Eva Green i Camelot! otroligt snygg alltså. :D

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-04-30 23:00:04

Otroligt snyggt!

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-05-01 10:00:54

Sanna: Tack så mkt:)



Andrea: Tack, vad gullig du är:)



kerstin: Tack tack!



sminkan: Tack! Hmm, vet inte hur hon ser ut, ska googla...



MNPO: Tack så mkt:)

Postat av: EkoJante
Publicerad 2012-05-01 10:16:12

Vackert.

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-05-01 10:26:25

Ekojante: Tack så mkt:)

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-05-03 08:53:34

Så vackert! Jag börjar tro att Centaur är gjord för dig.

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-05-03 19:11:48

Chaosophia! Åh tack! Vilka komplimanger du strör runt dig:)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela