Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Zoya Brizia

Publicerad 2011-09-13 18:17:00 i Naglar i lila,


Eftersom jag inte har något nytt att dela just nu så petar jag ut ett inlägg från i februari. Precis som jag skrev i söndags så är det mindre tid här i Sminkanland för bloggen och bloggläsandet än jag skulle önska. Gamla inlägg kan jag ju alltid peta fram men om jag inte syns i era kommentarsfält är det för att jag ibland prioriterar bort att skriva kommentarer. Nå, nog om detta, nu får ni istället njuta av ett vackert lack från en gammal höstkollektion. Zoya Brizia från Suede kollektionen som kom hösten 2004. Det är en vacker men svårbestämbar färg mellan rosa, grått och lila. Mjuk färgton och vackert skimmer.

Lacket är ganska skirt och kräver minst tre lager, här ser ni fyra. Ja, ni ser ett katthår också men det gör varken till eller från för täckningen. ;D
Lacket kan behöva en extra stund på sig för att torka om man lägger alla fyra lagren i tät följd men den här manikyren gjordes i två steg, tre tunna lager + Seche Vite på kvällen och så ett extra lager lack + mer Seche Vite på morgonen och då är torktiden normal.
Jag gillar färgen som jag upplever som väldigt feminin men ändå inte för gullig i och med att den har den där läckert liklilagrå tonen som jag uppskattar!

Kommentarer

Postat av: Honi
Publicerad 2011-09-13 19:55:23

Tycker det är en söt romantisk färg utan att vara för mjäkig! :)

Postat av: Lacklycka
Publicerad 2011-09-13 21:40:28

Generellt är lack av den här sorten för ljusa för att fånga mitt intresse men detta ser.. ja.. stiligt ut, om det låter begripligt. Stiligt på ett feminint sätt liksom :)

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-09-13 21:40:33

Den här var ju jättefin! Stillsam på ett vackert sätt.

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-09-13 21:53:55

Hmm nja, den känns väl blek. Användbar jobbfärg iofs.

Postat av: Sanna
Publicerad 2011-09-14 00:29:05

faktiskt rätt fint. harmoniskt.

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-09-14 09:44:04

Hmm... Tycker nog att det här fint på dig, och säkert andra, men den är för mjäkig för mig.

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-09-14 18:40:58

Honi! JA, den är fin!



Lacklycka! Ja, jag förstår precis.



Nailtastic! Ja, den är vilsam.



Emma! Du är så hård mot de mjuka nyanserna. ;D



Sanna! Ja, den är fin.



Chaosophia! JA, du och Emma får bilda en klubb för färgstarkare människor...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela