Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Vattendekaler

Publicerad 2011-09-28 17:26:00 i NailArt,


En manikyr med Orly Pure Porceline piffades upp med accentnaglar gjorda med vattendekaler. Man kliper ut dekalen i lämplig storlek, lägger den i blöt ca 20 sekunder, sedan glider den lätt av pappret och placeras på nageln. Man får pressa lite på den för att få det slätt men sen sitter den på plats och när den torkat så lägger man på överlack. På mina bilder är det ett lager Seche Vite över dekalen.

Kommentarer

Postat av: Annie
Publicerad 2011-09-28 18:14:48

Det verkar ju vara ett ganska enkelt sätt att få piffiga naglar på :) Mönstret var superfint!

Postat av: kerstin
Publicerad 2011-09-28 18:24:17

Vad kul att du testat! Det verkar spännande och blev ju jättefint.

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-09-28 18:50:32

Annie! Ja, det är helt okej men jag tycker det är svårt att klippa till rätt storlek på dem eftersom mina naglar är mycket smalare än mallarna.



Kerstin! Ja, det var lite roligt.

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-09-28 19:08:01

Jasså, det finns sådana här också? Jättefint mönster!

Lite för pilligt för mig bara om man är tvungen att klippa till dem innan applikation. Du tror inte det funkar att "skrapa" bort det överflödiga efter att man lagt på en alldeles för stor bit? Typ som de där klisternageldekalerna från Sally Hansen?

Jag är så bra på att förklara, jag vet. Fattar du inte vad jag menar så klandrar jag dig inte!

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-09-28 23:45:26

Snyggt! Skulle vara kul att testa nån gång... fast det är så mycket som är det så det finns inte tid till allt :)

Postat av: Solveig
Publicerad 2011-09-29 01:24:38

Så fine! Hvor har du fått tak i dem? :)

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-09-29 07:03:11

Chaosophia! Nej, det tror jag inte för de är som typ hushållspapper, uppblött, och när de torkar tror jag man skrapar av dem om man fösöker få bort kanterna. De måste formklippas, tyvärr.



Cactus! Nej, man hinner inte allt.



Solveig! eBay. JA gköpte typ tio olka motiv för 6 dollar med fri frakt.

Postat av: Josephine
Publicerad 2011-09-29 10:35:12

Verkligen vackert!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela