Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Sally Hansen Nail Prisms Ruby Sapphire

Publicerad 2011-09-19 05:59:00 i Naglar - duokromatiska,

Ska vi bryta en lång rad holografiska lack med en annan favoritfinish? Duokroma, eller multikroma, lack är väl härliga! Det här är Ruby Sapphire från Sally Hansen. Ett Nail Prism, och som vi vet är dessa lack tyvärr ur produktion idag. De finns fortfarande på eBay och många av dem till väldigt rimliga priser. Min favoritsäljare är Cassie Cosmetics.
Ruby Sapphire visar upp nyanser av magenta, rödlla, lila och blått. Det är inte lika magiskt som Burgundy Orchid men de påminner om varandra. Det ni ser här är två lager och som ni ser är det rödare där jag inte överlappat lagren ordentligt.
Snygg finish, tydlig multikrom effekt och bra torktid. Mitt råd är egentligen att man ska köpa ALLA nail prisms man ser, även om jag själv inte följt det rådet av krassa ekonomiska skäl. Men drömmen är så klart en komplett kollektion. Några av dem har dock blivit så HTF att de idag är dyra på eBay. Andra kan man tack och lov fortfarande få för 2-3 dollar. Ett pris mer i min smak. 

Kommentarer

Postat av: Solveig
Publicerad 2011-09-19 08:07:40

Åh, fin... Jeg tror jeg går over i en duochrome-periode, jeg hadde en holo-periode i vår hvor jeg hamstret alle holos jeg kom over. ;)

Postat av: Kerstin
Publicerad 2011-09-19 09:48:33

Superfint!

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-09-19 10:13:17

Extremt vackert!

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-09-19 11:52:52

Väldigt snyggt! Ja, en full kollektion av dem skulle inte sitta fel! Fast jag kanske ska börja med EN av dem först :p

Postat av: Annie
Publicerad 2011-09-19 12:35:56

Ååh vad vackert! Dina naglar ser så juiciga ut :D

Postat av: Sara
Publicerad 2011-09-19 16:20:54

Gud va snyggt! Vet du vad som hänt med transdesign? :O

Postat av: roxcat
Publicerad 2011-09-19 17:40:43

Fint! Jag har inget av dessa men jag ska nog börja ge mig ut på Ebay och se vad som finns.

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-09-19 20:08:55

Mycket, mycket vackert! Jag får inte nog av Nail Prisms - vill ha alla!

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-09-19 22:51:01

Solveig! Jag tror jag alltid är i båda faserna... :D



Kerstin! ja, verkligen.



Chaosophia! Det är det!



Cactus! Ja, nu måste du snart köpa ditt första.



Annie! Tack!



Sara! Nej, vad har hänt?



Roxcat! Ja, gör det!



Nailtastic! Jag vill också ha alla.

Postat av: Sara
Publicerad 2011-09-20 17:08:46

Deras hemsida går inte längre att komma in på och är lite orolig eftersom att jag beställde lack därifrån förra veckan..

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-09-20 20:45:01

Sara! Låter inte bra...

Postat av: Sara
Publicerad 2011-09-21 12:35:32

Behöver inte vara orolig längre, lacken kom idag! :D


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela