Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Sally Hansen Nail Prisms Golden Tourmaline

Publicerad 2011-09-07 06:45:00 i Naglar - holografiska lack,


Ni känner ju mig, jag är sjukt svag för holografiska lack. Jag älskar ju röda holografiska lack alldeles extra mycket dessutom. Dags alltså att visa ett av favoritlacken i den gruppen. Det här är Sally Hansens Nail Prisms Golden Tourmaline.

Jag har tre rena röda holografiska lack av "linear" typ. Detta, Ozotic 518 och Glitter Gals ena röda som jag tydligen inte visat. Måste ha tappat bort det i arkivet... Nå, tillbaka till detta. Det är en vacker mellanröd som inte stöter åt rosa. På håll ser man mest ett glansigt rött lack men tittar man närmare ser man att glansen är de holografiska skimret som bildar tunna men tydliga regnbågar även i svagare ljus. Det ni ser här är inte solskensbilder för det var dåligt med sol när jag bar det. 

Två lager lack täcker mer än väl, man kan komma undan med ett lite generösare lager också. Det är superfin fomula och det är nästan så att lacket lägger sig själv på nageln. Suveränt. Jag hade överlack här för att jag gillar att känna lite "tjocklek" på mina manikyrer och två tunna lager av detta blir för lite lack helt enkelt. Man behöver inte överlack för torktiden för den är supersnabb. Jag älskar det här lacket och det bästa är att det är billigt att köpa på eBay trots att det är ett så fantastiskt lack. Jag tror man fortfarande kan få tag på det för en 2-3 dollar alla fall. Mycket prisvärt om man jämför med Ozotics eller Glitter Gal.

Kommentarer

Postat av: Carina (TotalBeauty)
Publicerad 2011-09-07 07:50:29

Jisses, vilket sjukt vackert lack :) Vill också ha lack från Sally Hansens Nail Prism...

Postat av: Kerstin
Publicerad 2011-09-07 08:23:58

Gud, så fint! Detta ska jag försöka lägga vantarna på!

Postat av: Pamsan
Publicerad 2011-09-07 11:09:14

Oh shit! dör

Postat av: Zizzie
Publicerad 2011-09-07 14:34:43

Åh hoppla vad snyggt! Det där ska jag leta efter! :D

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-09-07 18:33:03

Himla snyggt, får leta upp det nån dag

Postat av: Vikab
Publicerad 2011-09-07 20:37:47

Ojoj, vad fint! Och jag som la en beställning på Sally H så sent som förra veckan... men denna får nog komma med nästa gång åtminstone.

Postat av: Cristina - PeeBeforePolish
Publicerad 2011-09-07 21:50:38

This is really stunning! I have to search on Ebay some polishes from Prisms collection, and I think this one will be on the top of my list! :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-09-08 06:39:18

Carina! Ja, det som är bra är att ddet är lätt ordnat ortfarande. Men vänta inte för länge. Lacken har varit d/c länge.



Kerstin! Billigare och bättre rött holo kan man inte få.



Pamsan! Den är magisk!



Zizzie! Den finns för under tre dollar hos Cassie Cosmetics.



Cactus! Behöver inte letas, den finns för under tre dollar hos min favorit sally hansen-säljare, Cassie cosmetics.Bara att klicka hem!



Vikab! Ja, den är värd att öga.



Cristina! It is amazing! I don't understand why it isn't more coveted by us nail polish girls. It is still easily available and cheap on eBay and it is just as gorgeous as Ozotic Pro ocr Glitter Gal.

Postat av: Miss Pussy på nattjobbet
Publicerad 2011-09-11 02:33:46

Shit, så fint!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela