Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Picture Polish Abyss

Publicerad 2011-09-20 06:04:00 i Naglar i blått,


Jag fick Abyss av Cactus efter att jag fallit för det på hennes blogg under Picture Polish Blog Fest. Tyvärr är det inte i närheten av så bra som mitt lack från samma tillfälle, Sky. Mitt lack var enkelt att måla med, hade bra täckförmåga och torkade på några minuter. Det här är en pina att måla med. Det ni ser är tre lager av denna mörkblå jelly. Det är flammigt och det var enorma svårigheter att få ut lacket på nageln på ett vettigt sätt. Det vile inte flyta ut alls utan blev strimmor som överlappades med nästa drag så det blev nya strimmor... Torktiden blir så klart lidande när det blir många lager och hela upplevelsen var något av en mardröm. Lost in time and space står det på flaskan, och det önskar jag nästan att den vore. Buuu! Och jag som tänkte köpa massor av Picture Polish-lacken eftersom jag trodde alla hade samma kalasbra formula som min flaska. Nu vet jag inte längre om jag vill betala den frakten för lack som inte är så unik i färgerna...

Kommentarer

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-09-20 07:49:31

Känns ju helt hopplöst att bara beställa ett eller två lack (som i sig inte är jättebilliga heller). Är ju nästan ett måste att beställa 27 stycken för att det ska vara värt det. Suck.



Låter som om jag nästan kan hoppa över det här lacket. Jag tycker att den är fruktansvärt snygg, men dess egenskaper låter hemska!

Postat av: Leia ♥
Publicerad 2011-09-20 09:09:56

Snyggt! :)

Postat av: Pamsan
Publicerad 2011-09-20 09:39:14

Skitsnygg färg men formulan går ju bort. Blä.

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-09-20 11:57:02

Men, jag som tyckte formulan var så bra! På samma flaska, dessutom! Hur skumt var inte det här då!

För mig täckte det perfekt på två lager och flöt ut strålande, jättelätt att lacka med. Extremt underligt!

Postat av: Olivia
Publicerad 2011-09-20 15:05:55

Synd det där med formulan, fin färg var det i alla fall :)

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-09-20 20:47:02

Chaosophia! precis. Jag lägger ner projektet med deras lack...



Leia! Ja, färgen är fin men inte lammigheten.



Pamsan! Ja, den var hemsk.



Cactus! Olika underlag, olika teknik?



Olivia! JA, färgen är vacker.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela