Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

OPI Hollywood Blonde

Publicerad 2011-09-10 10:33:23 i Emmas NOTD i rosa, lila och rött,

Här kommer ett lack som Sminkan har efterlyst på bloggen i åratal. Hollywood Blonde är en av mina favoriter bland neutrala lack, det passar perfekt när man vil ha superdiskreta naglar men inte riktigt känner för att vara helnaken, eller när man helt enkelt inte har å mycket lust eller tid att fixa med sina naglar. Jag använde detta som tentalack under nästan hela min universitetstid av den anledningen. Eftersom det är så ljust syns det inte om det skulle bli lite kantstött och dessutom så sitter det väldigt bra, jag hade det utan vidare i en hel tentavecka och när det åkte av såg det aldrig slitet ut. 


Hollywood Blonde kom för flera år sen i OPIs julkollektion Holiday In Hollywood. Det förefaller mest bestå av hudfärgat/aprikosfärgat skimmer, men kollar man på nära håll så kan man se att det finns både rosa och gröna skimmerpartiklar i det här lacket, vilket tyvärr inte syns på mina bilder, men det finns där. Mycket vackert! Täckningen är väldigt skir, jag har två lager här, det är vad jag brukar bära, men då är det långt ifrån täckande. Jag tycker dock inte att det stör så mycket med den här typen av lack, dessutom är mina naglar så pass korta att det knappast syns om jag har en VNL. Det blir jämt och snyggt på nageln och det är trevligt att måla med. Sen är det såklart discontinued, OPI är lite hopplösa så, och det kostar bortemot 20 dollar på ebay. För mig är det nog värt det, men jag har ju sluppit ta ställning till eftersom jag köpte det när det kom. Himla vackert är det i alla fall, skulle ni komma över det till ett bättre pris tycker jag absolut att ni ska slå till!

Kommentarer

Postat av: åsa-li
Publicerad 2011-09-10 11:00:21

hej Sminkan! det där lacket har jag också som en favorit, Bar det förra helgen och trivs lika bra varje gång det åker på.

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-09-10 11:12:51

åsa-li: Det är ett kanonfint lack!

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-09-10 12:03:37

Jag skulle gärna lägga vantarna på Hollywood blonde, men det är ju svårt att få tag i numera. Finns väl säkert att få tag i på eBay för dyra pengar, men jag drar mig ofta för att betala alltför mycket. Det är riktigt fint!

Postat av: Pamsan
Publicerad 2011-09-10 12:44:02

Detta var mitt allra första OPI-lack. T.o.m. mitt allra första lack innan jag blev addict. :) Hade nästan glömt av det men visst är det ett fint diskret lack.

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-09-10 13:19:02

Nailtastic: Ja men det är väl klokt. Ofta skapas ju behovet just av att de är D/C. Ville man inte ha dem när de var nya borde man ju kunna leva utan det nu med liksom...



Pamsan: Ja jag har också använt det rätt sparsamt på sistone, men det är himla fint...

Postat av: Veronica
Publicerad 2011-09-10 13:20:35

Det brukar finnas ibland på Tradera! Där köpte jag mitt ex för några år sedan för under 100-lappen. Kolla efter säljaren Nagelglädje.

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-09-10 13:51:51

Vad roligt att du fixade inlägget! JAg gillade faktiskt lacket. Min smak har ändrats, när de kom var jag inte så "neutral2 i mina val.

Postat av: kerstin
Publicerad 2011-09-10 14:55:11

Det ser jättefint ut! Precis som du säger kan den typen va lack vara guld värda i hektiska perioder!

Postat av: roxcat
Publicerad 2011-09-10 19:16:36

Det ser väldigt diskret och fint ut, jag förstår att det är en favorit!

Postat av: Sarah
Publicerad 2011-09-10 21:35:51

Jag beställde det från Nagelglädje, men när det väl kom till kritan så hade de inget! Så jag blev utan Hollywood Blonde, snyft!

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-09-11 15:06:33

Fint lack. Jag önskar att jag kunde bära sådana här skira historier, så jag är lite avundsjuk!

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-09-11 21:47:39

Veronica: Verkar inte som om det finns nu. Jag kollade och fick inga träffar...



Sminkan: Ja jag kan va en segis, men ibland sätter jag fart:) Ja det är himla fint...



kerstin: Ja verkligen! Du skulle gilla det här lacket tror jag...



roxcat: Precis så är det, en diskret favorit:)



Sarah: Vad synd att du inte fick tag på en flaska. Men på ebay finns det...



Chaosophia: Ja jag gillar det. Nu blev jag nyfiken, varför kan du inte ha skira lack?


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela