Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Mitt frankenlack Cyhiraeth

Publicerad 2011-09-24 15:33:00 i Nagellack jag frankat, Naglar - holografiska lack,

Inte nog med att både jag och Emma deltog i Kerstins holofredag, vi har ju även annars visat mycket holo och det fortsätter jag med. Det här är ett av de lack jag gjort i min egen hemmafrankade holokollektion med namn från den keltiska mytologin. Idag ser ni Cyhiraeth, en flodgudinna som varnade för döden genom att skrika ihållande och klagande. Som en banshee, typ.  Det här är en franken gjord med bland annat MUS Siw, NYX Ink Heart, BB Couture Night Ops och lite annat smått och gott. När Emma önskade sig ett petrolblått franken av mig så tänkte jag omedelbart på den här men jag mindes inte exakt vad jag hade använt. Jag gjorde alltså som så att jag delade min originalfranken i två flaskor, lade till ofärgat lack och lite petrolblått från bland annat Finger Paints Avant Garde Green. För att inte holoeffekten skulle minska så lade jag till lite spectraflair och det gråade ut färgen något men jag tyckte det blev helt okej. I original var den ett par snäpp klarare och mer blå dock, om ni vill försöka göra egna varianter hemma.
Av någon anledning hatar min nya kamera holo. Den här är kraftigt holografisk trots att den är rätt mörk. För att vara helt hundra på att mina båda flaskor ser lika ut så har jag här lackat varannan nagel med min flaska och varannan med Emmas. Om Emma vill ha sin flaska alltså. Den kanske är för mörk för dig, Emmisen? Här kommer ett galet spam så du kan bestämma om du vill ha den här eller ej. Kanske kan stoppa ditt sug efter GG Lizzards Belly? Och jag har jobbat på ett gräsgrönt också, men den är nog lite för mild. Ska fundera på hur jag ska göra med den. Eventuellt får du helt enkelt hålla till godo med den som den är.




Efter att ha spammats med nagellack så kanske ni vill se något annat? En äpplekaka kanske. Jag har bakat idag nämlgen. Äppelkaka och rabarberkaka. Fast jag gillar inte varma äpplen så den här är inte till mig.
Men den luktar gott alla fall, det tycker till och med Sirisen. :D

 

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela