Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Gulbrun

Publicerad 2011-09-27 06:47:00 i Eotd i brunt, Sminkans EotD,


Efter att ha grävt djupt bland allt opublicerat hittade jag en makeup som ni kankse skulle vilja se. Lite höstfärger kommer här, varmt honungsgult och mellanbrunt med lite koppar i mixen för extra värme. Det jag använt är Manlypaletten och det är en bas av GOSH Waterproof Eye Shadow Stick Love That Beige.

Jag började med att lägga den honungsgula på hela ögonlocket. Den blendades sedan ut i en ljusbrun skugga och den ljusbruna i sin tur förstärktes med en mörkbrun, ganska kall brun, i det yttre v:et. I globlinjen och ovanför den bruna skuggan penslade jag lite koppar för att återge värme till min makeup. En gulvit skugga användes som highlighter under brynet. Svart kajal som ram runt ögat, men väldigt försiktigt för att inte bli för markerat. Ville ha en mjuk look idag.

Kommentarer

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2011-09-27 08:12:01

Å så trevligt! Jag gillar ju visserligen dina nagelinlägg men det är så kul med lite uppblandning! Jag hoppas du får lite inspiration snart, saknar dina ögon!

Vi kanske skulle para ihop oss på nån form av sminktema så vi får en spark i rumpan båda två?

Postat av: Kerstin
Publicerad 2011-09-27 09:32:25

Jättefint! Måste också erkänna att jag saknar din inspirerande sminkningar ibland :)

Postat av: Josephine
Publicerad 2011-09-27 09:52:00

Väldigt höstigt och fint!

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-09-27 10:49:04

Åh, vad fint! Jag älskar gula sminkningar så här, och det här var alldeles i min smak!

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-09-27 20:01:36

Duktig flicka! Klart att vi vill se smink, iaf jag, du är jättefin!

Postat av: Sanna
Publicerad 2011-09-27 20:36:41

Vad kul att se en sminkning!

Superfint! Så höstigt!

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-09-27 20:45:47

Tack allihop! Vad roligt att ni blev glada att se en sminkning!



Kajalen! Jag har lovat Emma att starta boktemat för läääänge sen men det går dåligt. Håller med om att ett tema kanske skulle få igång mig men just nu tvivlar jag på att jag skulle orka genomföra det.

Postat av: Awesome Chemistry
Publicerad 2011-09-27 21:07:14

Fantastiskt fint!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela