Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Funky Fingers Sugar Plum

Publicerad 2011-09-01 06:42:00 i Naglar - glitter för layering,


Här kommer ett gammalt inlägg igen, jag har ju inte tömt kameran på en vecka drygt. Det jag har gjort är minskat arkivet rätt bra. Ibland tänker jag att det skulle bli så knäppt om jag ville sluta blogga och inte hade hunnit publicera allt. Dels för att det finns en massa jobb nerplöjt i arkivet och dels för att jag ju vill bidra till den samling av swatcher som olika lackköpare i världen kanske behöver om de ska beställa hem ett lack och vill veta hur det ser ut. Nå, tillbaka till det här inlägget som handlar om ett lack jag fick många komplimanger för. Funky Fingers Sugar Plum. Det är lättmålat, snabbtorkat och inte alltför hemskt att ta bort trots att det är glittret, men inga glitter är någonsin roliga när man kommer med removern. Mina trick är att låta tussen med remover pressa mot lacket någon sekund och verka lite innan jag gnuggar, vilket fungerar verkligt bra, och om jag har vill variera mig så målar jag på ett nytt lager överlack och sedan, när lagret under löst upp sig lite, tar jag bort alltihop med remover. Hur gör du?


Funky Fingers Sugar Plums är ett glitter i silver, rött och blått och här ser ni det över ett lila lack. Väldigt bra blev det, tycker jag. Jag lägger oftast mina glitter ovanpå en bas av färgat lack för att slippa kämpa med opacitet. Här är alltså ett lager glitter. Det går att bygga det till full täckning med tre lager, tror jag, men jag är inte sugen på att prova. Ett lager räcker tycker jag. Det gnistrar ju tillräckligt!

Kommentarer

Postat av: Kerstin
Publicerad 2011-09-01 08:43:56

Vilket härligt glitter!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-09-01 17:45:40

Kerstin! Den är verkligen härlig!

Postat av: MaryCaroline
Publicerad 2011-09-01 18:13:25

Jäklar vad snyggt! :)

Postat av: michelle
Publicerad 2011-09-01 18:20:30

coolt! :o naglarna är så magiska, thah.. <3

( besök gärna min blogg)

Postat av: Anonym
Publicerad 2011-09-01 18:54:23

fin blogg

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-09-01 21:33:45

MaryCaroline! Ja, det är fint!



Michelle! Ja, naglar är kul.



Anonym! Tack!

Postat av: Susanne
Publicerad 2011-09-01 21:47:47

Efter tips på nätet köpte jag tunn filt som finns på metervara och med aceton på fastnar glittret riktigt bra och sprider inte ut sig som det gör med bomull. Rekommenderas!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-09-02 06:23:30

Susanne! Jag har också provat filt och det funkade väldigt bra. Borde köpa mer nu faktiskt och återuppta det.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela