Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Emma på en lördagskväll

Publicerad 2011-09-04 08:41:36 i Emmas FOTD 2011,


Emma är ju och hälsar på mig den här helgen och vi har haft en lördag fylld av shopping och smink. Bland annat var vi på Smink och Perukmakaren och Emma handlade en del nytt och det var hon naturligtvis ivrig att prova. Här ser ni några av hennes nya ögonskuggor.


Jag måste redan nu, tidigt i inlägget, varna för bildkvaliteten. Emma hade inte med sig sin Nikon och min nya Sony har aldrig fotat smink tidigare eftersom jag inte sminkat mig på år och dar. Det var sent på kvällen och Emma tog några blixtbilder men jag tog några av henne utan blixt och trodde de skulle kunna redigeras så de skulle bli bra men jag hade fel. Emma är alltså inte orange i verkligheten och mitt vardagsrum är inte UV-ljus lila... Nå, de bilderna kommer längre ner i inlägget. De första, blixtbilderna, visar en klassisk tvåskuggesminkning med glitter som extra krydda. Den röda skuggan heter Cherry Red och är från Ben Nye och den svarta heter Black och är en svart, matt skugga från Kryolan. Helt suverän svärta i den. Som ni ser är det röda Cherry Red på inre halvan av ögonlocket och den svarta på yttre delen. Glittret är från Kryolan och är ett flakeglitter som är ganska grovt. Det ligger i en gel och säljs på tub. Emma har lagt den ovanpå skugorna för en extra accent. Det såg väldigt effektfullt ut i verkligheten. Jag önskar verkligen bilderna hade förmedlat hur fin hon faktiskt var men det gör de tyvärr inte.

Lösögonfransarna är ett par lånade av mig för att Emma sällan har den här modellen och vi tyckte det skulle vara kul om hon provade något lite annorlunda. Okej, hon har haft liknande fransar förr men hon gillar egentligen inte modellen speciellt mycket, något jag gör, så hon testade helt enkelt ett par Sminkan-favoriter.

Övriga produkter har jag ingen aning om. Ben Nye Contour #1 tror jag hon har använ för shading av kindbenen men det syns knappt på blixtbilderna. Läppstiftet är MAC Media. Hon använde en av mina highlighters från e.l.f på kindens högsta punkt, tror jag. Ögonbrynen är ifyllda med en brow definer i gelform från Laura Mercier. Ja, ni får väl fråga eller hoppas på att hon skriver sin vanliga lista. Jag lagade mat när hon sminkade sig så jag var inte så uppmärksam. ;D

Här kommer en lite orangetonad bild med UV-lila bakgrund. Man ser shadingen bättre men det är väl den enda. Ni kan roa er med att räkna hur många nagellack ni kan se på bilden. Vinnaren kan få ett av dem. ;D
Smink kan ju inte visas på svartvita bilder men ni får en sådan alla fall för man kan se två av mina favoriter på samma gång. Ser ni Siri?

Nu har Emma vaknat så nu ska jag grädda våfflor åt oss. Har ni tur kommer Emma snart visa er alla sina fantastiska inköp och vem vet vad mer som kan dyka upp.

Kommentarer

Postat av: Sanna
Publicerad 2011-09-04 10:54:24

Iiih vad roligt:)

Emma är som vanligt skitsnygg!

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-09-04 11:03:29

Den svartvita bilden blev ju jättebra!

Jag ser 7 nagellack ;D

Postat av: kerstin
Publicerad 2011-09-04 11:24:13

Superfint! Hoppas ni har en mysig söndag!

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-09-04 16:06:24

Vilken fin sminkning! Ser fram emot att läsa om Emmas inköp. :-)

Postat av: Isolina Fedel
Publicerad 2011-09-04 16:44:24

Vad duktig du är!

Postat av: roxcat
Publicerad 2011-09-04 17:16:55

Så fin sminkning!

Postat av: Liza
Publicerad 2011-09-04 18:16:47

Snyggt !

Söt du är Emma på bilden där du ler

du får visa fler bilder på dig där du ler !!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-09-04 18:18:06

Tack alla för era kommentarer! Jag vet inte riktigt om jag eller Emma ska svara på dem så jag säger tack åt oss båda. Det är ju hennes skills och utseende men eftersom jag skrev inlägget tillåter jag mig själv att hoppa in här. ;D



Cactus! Jag ser nio. :D

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-09-04 21:45:28

Jag är inte heller riktigt på det klara över vem som ska svara här, så jag säger också tack så mycket:) Det är ju som sagt jag som har gjort sminket även om Sminkan är författare till inlägget. Och ni ska absolut få se vad jag köpte, men det får nog vänta till nästa vecka, nu måste jag verkligen fokusera på att bli klar för morgondagens jobbdag...

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-09-08 10:02:09

Åh..! Vad mysigt! Och vad snyggt! Emma är supersnygg som vanligt, och hon/du (vem skriver jag till? ;)) klär verkligen superbra i den där typen av lösfrallor.

Postat av: Sofia (nibblah)
Publicerad 2011-09-08 22:49:06

Emma klär så himla bra i rött! Älskar det grova glittret till också och fransarna tycker jag var klockrena till! Väldigt tjusigt i sin helhet med :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-09-09 21:50:18

Chaosophia: Jag tror inte att vi heller riktigt vet, brukar bli problem i kommentarsfältet med såna här inlägg. Men jag tar åt mig äran och säger tack:)



Sofia (nibblah): Tack så mkt gulliga du, det var snällt sagt. Jag gillar röd skugga, det är min grej liksom...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela