Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Delia Glamour Holografic # 3

Publicerad 2011-09-04 18:05:00 i Naglar - holografiska lack,


Emma är hemma igen och jag sitter ensam i soffan och redigerar bilder från helgen. Eller, några bilder alla fall. Jag och Emma har haft ett litet nagellacksbyte. Hon åkte hem med decants på ChG QT och OPI DS Glamour och jag har en decant på CHG OMG!. Dessutom har vi lånat lite lack av varandra och igår bar jag den här skönheten, Delia Glamour Holografic #3. Emma köpte det för några år sedan när hon var i Bulgarien och nu satt vi båda och suckade över att hon inte köpte fler. Om det nu fanns fler. #3 antyder ju att det kan finnas åtminstone två till.

'
Emma har visat lacket på sina naglar för länge sedan, ni hittar inlägget här om ni klickar, och redan då ville jag gärna prova det. Nu fick jag chansen! Precis som Emma sagt så är det en dröm att lacka med, det glider på med läthet, två tunna lager täcker och det är tokholografiskt. Färgen är en mjuk lila med gråton. Jag tycker färgen är ganska fin även om den är blek och det är holografiskt i alla ljus. Ja, till och med i min hall utan fönster och utan att man tänt lampan så kan man se att det är regnbågar.


Jag var helt förhäxad av lacket och stirrade så intensivt på mina naglar att en äldre farbror vid busshållplatsen blev nyfiken och ville se. Han gav tummen upp för lacket och verkade klart mer förtjust i regnbågar än i mer "vanliga" lack. Faktum är att han såg riktigt sugen ut så hade jag haft flaskan med och erbjudit en manikyr tror jag banne mig han tackat ja.

En lite intressant sak är att jag när jag målade naglarna pratade så intensivt med Emma att jag missade mitt obligatoriska lager av Seche Vite på en nagel. Det innebär att jag kan rapportera följande: 1) holoeffekten påverkas inte av överlacket och 2) torktiden blir seg utan snabbtorkande överlack. Alla andra naglar härdade bra på en kvart men den jag missat att toppa med SV var inte torr flera timmar senare.

Ett så spektakulärt lack förtjänar ett megalitiskt bildspam. Jag tycker det är bland de bästa hololack jag provat och om ni någonsin hittar en flaska med Delia Holografic så tycker jag ni ska köpa den omedelbart. Vill inte ni ha den så vill jag. Suveränt lack!




Kommentarer

Postat av: Liza
Publicerad 2011-09-04 18:19:30

de du !!! De va såå snyggt

Kan ju förstå farbrorn ( Har du sett ORLYS NYA) sweet peacock? såå snygg färg det har jag på nu..

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-09-04 19:18:10

Underbart vackert! Verkligen en läcker färg på ett hololack, tror absolut att jag behöver en sån nyans i samlingen :)

Postat av: Åsa
Publicerad 2011-09-04 19:30:29

Gudomligt!! Jag vill HA!!! :D

Postat av: kerstin
Publicerad 2011-09-04 20:26:09

Vilken härlig holoeffekt! För mig hade färgen gärna fått vara liiite mörkare, men fint såhär också.

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-09-04 21:52:37

Mycket vackert verkligen! Och jag vet att det fanns fler, jag dissade dem bara på grund av trista färger, men jag ångrar det nu...

Postat av: Annika Noir
Publicerad 2011-09-04 22:03:54

Känns som det är värt att köpa en biljett till Bulgarien bara för att få plocka med sig denna skönhet hem. Att sen få lite sol på köpet skadar ju inte...

Postat av: Lina
Publicerad 2011-09-04 22:17:30

Åhh vad otroligt fint!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-09-05 06:55:01

Liza! Ja, jag har sett det. För mig är det inte så lockande, finns liknande från märken jag föredrar, men det är fin färg.



Cactus! Jag tycker det är en helt okej färg. Sen spelar ju färgen ingen roll med en sådan här holoeffekt!



Åsa! Jag meeeeed!!!



Kerstin! Ja, så kan det ju vara. Antar att Nfu Oh och MUS inte heller är din kopp te?



Emma! Ja, jag minns att du sa det men det var roligare att spekulera. ;D

Lacket är gudomligt vackert och jag förstår att du ångrar bittert att du lämnade något på hyllan.



Annika! Så är det. Definitivt.



Lina! Ja, den är fantastisk!

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-09-05 08:29:35

Jag var tvungen att slå upp det och se om det gick att hitta, som vanligt. Och att dömma av deras hemsida så är det discontinued, väldigt synd...

Postat av: Nicole
Publicerad 2011-09-05 09:04:51

Wow, this is GORGEOUS. swoon

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-09-05 18:10:40

Cactus! Ja, alla holosar verkar bli utrotningshotade.



Nicole! It is! I love it!

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-09-08 10:03:33

Den här holon skriker mitt namn! Så vacker färg. Någon sådan holo har jag definitivt inte, och jag tror jag behöver!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-09-08 20:25:54

Chaosophia! Visst är det ljuvligt!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela