Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

China Glaze Sunset Sail

Publicerad 2011-09-19 22:52:00 i Naglar i korall&persika,


Låt oss titta på ett riktigt fult lack som omväxling. Jag hade tänkt spara det till en temavecka med de fulaste lacken som Nailtastic skämtat om att ha men nu känner jag att vi behöver något anskrämligt för att liva upp oss. Sunset Sail alltså. Ni har sett det förr och det var nog inte vackrare då...

Jag tycker det är ett lite rinnigt lack så man får torka av penseln ordentligt. Det kräver tre lager för att bli jämnt och snyggt. Eller snyggt... Det är en plåsterpersikobeige. Alldeles helt förskräcklig färg. Oerhört uppiggande! Jag hade det första jobbdagen efter semestern och alla kommenterade den! "Vad har du på naglarna, Sminkan?" sa de och såg chockade ut. Det var riktigt roligt. Och man måste ha små brejk från favoritfärgerna ibland, eller hur. Det är skönt att se något helt annorlunda och lite småfult. Mysigt som raggsockor av restgarn.

Kommentarer

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-09-19 23:12:12

Haha, jag har också tänkt på det där om en temavecka med våra fulaste lack! Fast inte på skämt då. Synd att jag bara kommer på ett gräsligt lack i min ägo. Hade jag haft det du visar upp här hade jag kunnat nämna två på direkten......

Postat av: Viola, Killer Colours
Publicerad 2011-09-19 23:18:08

Hahaha men, jag som tycker om det..! :D

Postat av: Kitty
Publicerad 2011-09-19 23:41:24

Haha :D Tack, men jag tror jag hoppar just detta

Postat av: Andrea
Publicerad 2011-09-19 23:50:24

Haha, tja, jag gillar det inte, men det är säkert fint mot rätt hudton....

Postat av: Awesome Chemistry
Publicerad 2011-09-20 00:14:37

Jag köpte det där jäkla lacket. Hade det en gång. Det är både fult och svår att få jämn. Tråkigt.

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-09-20 00:33:20

Å, sånna där nyanser är aldrig bra rys

Postat av: Liza
Publicerad 2011-09-20 00:40:30

omy GOD!

TVÄRTEMOT VAD JAG HAR PÅ NAGLARNA NU.. oPI AN affairin red square

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-09-20 06:07:43

Chaosophia! Jag har tänkt ut 7 stycken som definitivt skulle fungera som fula. :D

Får bli en serie med fula måndagslack.



Viola! Det är bra, det vore synd om den inte hade en enda kompis.



Kitty! Jag förstår dig.



Andrea! Ja, kanske det.



AC! Dumt av dig. Dumt av mig med...



Cactus! Hahahaha, men skönt att ha något fult på naglarna ibland.



Liza! Jag vet inte exakt hur du menar men eftersom An Affair in Red Square är vackert så antar jag att du tänker så?

Postat av: Kerstin
Publicerad 2011-09-20 09:19:11

Hrm, jag tycker nog ändå att det är lite fulsnyggt på något vis! Har så himla kluven inställning till den här typen av mesiga färger, oavsett om det är beiga, aprikosa eller bruna.

Postat av: Pamsan
Publicerad 2011-09-20 09:44:20

Alltså...såååå himla fult var det väl inte? Eller? Jag skulle nog kunna tänka mig det även om det inte direkt står överst på önskelistan. Iofs är jag säker på att jag inte kommer att klä i det. :)

Postat av: Ninni
Publicerad 2011-09-20 10:20:50

Nej, jag gillar inte heller plåsterfärger, men jag tycker senapsgult är värre... du vet sån senapsgul som har rätt mycket grönbrunt i sig... usch!

Postat av: BELLA
Publicerad 2011-09-20 13:40:00

Hahaha, ingen höjdare kanske, men jag kan tänka mig att den kanske är fin på mörkhyade? Om man nu ska försöka hitta nåt positivt?!?

Postat av: roxcat
Publicerad 2011-09-20 19:11:25

Och jag tycker nog faktiskt rätt bra om det =) Men det har nog mycket med hudtonen att göra också hur man uppfattar det.

Postat av: Agneta - My Nail Mania
Publicerad 2011-09-20 19:50:53

Hahah! Ja gräsligt var ordet.

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-09-20 20:44:17

Kerstin! Ja, det är en ful färg som jag tycker är lite mysig så jag förstår dig.



Pamsan! Det är omväxling alla fall!



Ninni! Hahaha, ja, det är nog många med dig...



Bella! Säkert. Och den är väl rolig eller annorlunda eller något vilket roar mig.



Roxcat! Ja, och vilket humör man är på.



Agneta! Ja, det var ingen som gillade det på mig...

Postat av: Anki
Publicerad 2011-09-20 23:14:52

Hihi, du har en så skön inställning. :) Men ja, jag tycker att det är förskräckligt fult.

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-09-21 06:46:37

Anki! Haha, ja, det är nog det. Men det är lite kul med fult.

Postat av: helena
Publicerad 2011-09-22 20:46:03

"nu känner jag att vi behöver något anskrämligt för att liva upp oss", hahaha ja det var passande i höstbegynnelsen! mera :D


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela