Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Cherry Red

Publicerad 2011-09-25 14:00:00 i Emmas FOTD 2011,

Nu mina vänner ska vi ha lite smink här på bloggen. Det är ju bara massa lack hela tiden och jag vet att ni gillar det, och jag med såklart, men jag tycker faktiskt att smink är lite skojigare så nu tittar vi på det, okej? Något jag gillar alldeles extra mycket är röd ögonskugga, det vet ni eller hur. Här kommer alltså en sminkning med Cherry Red från Ben Nye. Jag gör såna här sminkningar lite nu och då, finns flera varianter med endast en röd skugga, eyeliner och eventuellt en lösögonfrans. Jag är väldigt förtjust i dem, så det kommer säkert komma fler med lite jämna mellanrum och idag blir det som sagt en enblockssminkning med knallröda skimriga Cherry Red, en riktig kalasskugga!

Hyn

Foundation: Bare Minerals Matte Foundation i Golden Fair

Concealer: MAC Studio Sculpt Concealer i NW20 och Everyday Minerals Intensive Fair

Puder: Elemental Beauty Matte

Rouge: MAC Mineralize Blush Love Thing

Ögon

Ögonbryn: Laura Mercier Brow Definer Soft
Ögonskuggsbas: - Glömde

Ögonskuggor: Ben Nye Cherry Red

Highlighter: Brite Bird Big, Mean, Yellow Dog

Eyeliner: MAC Fluidline Blacktrack

Kajal: Elisabeth Arden Smokey Black

Mascara: L'oreal Double Extension Beauty Tubes

Lösögonfransar: Dimples Style 112

Läppar

Läppstift: MAC High Tea

Sminket är vansinnigt enkelt, röda Cherry Red på ögonlocket, lite suddning och en highlighter. Sen målade jag eyeliner, mascara, kajal och fäste lösögonfransar. Simpelt, men rätt effektfullt tycker jag. Värt att lägga märke till är att Cherry Red blir så här fin utan eyeprimer. Jag var så sugen på att sätta penseln i den härliga röda skuggan att jag glömde primer, men det gick ju bra ändå...

Kommentarer

Postat av: kerstin
Publicerad 2011-09-25 17:17:51

Wow vad snyggt! Du är mästare på rött Emma!

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-09-25 17:19:25

kerstin: Åh tack! Det är ngt jag gärna är en mästare på helt klart:)

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-09-25 18:37:36

Snygg som bara den och dina ögonbryn är tamejtusan perfekta! Jättefin och inspirerande sminkning.

Postat av: roxcat
Publicerad 2011-09-25 20:01:58

Det här ser riktigt snygg ut!

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-09-25 20:39:35

Sminkan:Tack mitt gull:) Hmm, perfekta är kanke att hugga i, men det är ju kul att du gillar dem...



roxcat: Tack så mkt!

Postat av: Liza
Publicerad 2011-09-25 21:12:28

oo fint Emma!!!!!!!!

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-09-26 21:40:34

Liza: tack så mkt:)

Postat av: Polityr
Publicerad 2011-09-26 23:22:47

Vilken härlig färg! Det är inte många som klarar av att bära röda skuggor utan att se sjuka ut (tycker jag) men på dig ser det fräscht ut!

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-09-27 20:03:52

Polityr: Tack så mkt:) Hmm, jag funderar ibland på det där. Min mamma säger att röd skugga ser svullet ut men jag tycker det är skitsnyggt. Kan ju omöjligt vara bara på mig, andra måste med vara snygga i det, men det är ju en färg folk rätt sällan bär...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela