Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

På hattparty

Publicerad 2011-10-30 17:20:39 i Emmas FOTD 2011,

Den här veckan har vi sminkfrossa här på bloggen, hela två sminkningar;) Igår var jag på kombinerat smyckes/hattparty och då såg jag ut så här. Jag var ju färgglad tidigare i veckan så nu passade jag på att vara lite mörk och vampig istället. Tisdagens sminkning gnällde jag ju över men den här blev jag riktigt nöjd med så gissningsvis kommer ni väl säga mäh om denna eftersom ni var så entustiasiska för regnbågen:) Och dte är ju klart, regnbågen var cool och kreativ, det här är mer safe. Men jag kände mig himla snygg och jag är galet förtjust i hatten faktiskt. Ännu snyggare blev det när jag kom fram till festen och min kompis, aka värdninnan hjälpte mig att arrangera floret med hårnålar, akta er vad glammig jag kände mig!

Hyn
Foundation: Idun Minerals i Freja

Concealer: MAC Studio Sculpt Concealer NW 20

Puder: Elemental Beauty Matte Powder

Rouge: Ben Nye Contour #1

Ögon
Ögonbryn: Laura Mercier Brow Definer Warm
Ögonskuggsbas: Uran Decay Eyeshadow Primer Potion och Wet N Wild Idol Eyes i Graphite
Ögonskuggor: MAC Mineralize Danger Zone, den svartglittriga och Isadora Gleaming Eyeshadow Silver White

Highlighter: Brite Bird Big, Mean, Yellow Dog
Mascara: L'Oreal Double Extension Beauty Tubes

Lösögonfransar: Ardell Hotties

 

Läppar
Läppenna: Make Up Store Golden Purple

Läppstift: Dior Plum Plot

En rätt enkel sminkning, svartsotat med en vinrödlila mun.Danger Zone är inte superpigmenterad men på en svart klistrig bas blir den snygg. Idol Eyes är grym som klister, men är tyvärr kass med tanke på hållbarheten, det creasar alltid i inre ögonvrån när man har den, trots UDPP i botten. Men ytan blir så snygg att jag nästan kan förlåta creasningen, och så har jag ju kasst minne såklart, jag glömmer det dåliga mellan varven och minns bara det bra...

Kommentarer

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-10-30 19:31:09

Det är alltid så: de saker man själv är mest nöjd med blir ingen annan entusiastisk över medan det man tycker var sådär får man plötsligt massa komplimanger för, det är spännande med bloggandet :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-10-30 20:20:03

Cactus: Ja det har du rätt i. Sen tror jag att många kommenterar och går lite i försvar om man säger att man är missnöjd med något. Jag vet ju hur jag själv är, säger någon att hjälp det här var kasst så är man snabbt där och säger att vadå, det var det väl inte alls?:)

Postat av: kerstin
Publicerad 2011-10-30 20:32:44

Wow vad fint!

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-10-30 20:36:06

kerstin: Tack så mkt:)

Postat av: Andrea
Publicerad 2011-10-30 20:58:45

Så jäkla snyggt!

Riktigt stiligt och vampigt :)

Älskar hatten.

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-10-30 21:17:29

Hatten är ju helt underbar! Du ser, som alltid, fantastisk ut och sotningen är verkligen läcker och passar med stilen. Tjusigt!

Postat av: mona
Publicerad 2011-10-31 00:18:30

Nä du, tji fick du! Detta var faktiskt OCKSÅ toppenfint!! HA!! Tycker du är så inspirerande för det mesta...gillar också din fina hatt, älskar floret...! Kramar

Postat av: Sanna
Publicerad 2011-10-31 18:15:55

Älskar!!!

Du ÄR skitsnygg!

Postat av: roxcat
Publicerad 2011-10-31 21:48:32

Åh så läckert!

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-11-01 20:20:09

Andrea: Tack så mkt! Ja visst är den fin!:)



Sminkan: Ja visst är den det! Tack:)



mona: Åh tack, vad roligt att du tycker det. Alltid roligt när man kan inspirera andra, då är jag jätteglad:)



Sanna: Åh tack! Raring!



roxcat: Tack så mkt!

Postat av: Sexy Sadie
Publicerad 2011-12-07 19:46:25

Kjempefint Emma, og du kledde kraftigere øyebryn og den lille hatten var virkelig prikken over ien.

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-12-11 18:25:01

Sexy Sadie: Tack! Åh ja visst är hatten söt:) Jag har nog målat brynen lite annorlunda på sistone, försöker få dem lite rakare, inte så kraftig böj...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela