Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

OPI Siberian Night

Publicerad 2011-10-17 14:52:00 i Naglar i lila,

Gammal goding som jag vet många gillar, Siberian Nights från OPI. Ni minns väl deras fantastiska Russian Collection? Det fanns många skönheter i den. Siberian Nights är dock ingen favorit i min bok. Namnet är det jag gillar bäst. Lacket är ett mörkt lila, nästan svart, krämlack. Det kräver två lager för täckning. Inga konstigheter. Det är dock inte speciellt nog för att få mitt hjärta att bulta och det är ju det eviga problemet med OPI:s penslar. De är för breda. Hur jag än bär mig åt så kladdar jag på nagelbanden och jag har ju ingen "clean up method" så det blir bara fult och irriterande till jag inte står ut och byter manikyr. Varför jag inte skaffar en clean up metod? För att min erfarenhet av penslar och remover som städredskap är att lacket tunnas ut och flyter runt i nagelbandskanten och ger en mörk rand. Det är fult det med. Blargh. Hade OPI haft vettiga penslar hade det inte behövt vara så.
Vad tycker ni om Siberian Nights? Står det sig fortfarande, fyra år efter att det släpptes? Kunde det haft en plats i årets höstkollektion? Jag tycker nog det skulle ha platsat i den faktiskt, men jag skaffade i och för sig inget av årets höstlack. Kändes som jag redan sett dem alla.

Kommentarer

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-10-17 15:41:55

Jag gillar Siberian Night, men vet egentligen inte hur pass mycket. Jag gillar färgen, men det är som att den blir ännu bättre just för att jag gillar namnet.



Älskar den här kollektionen, för den föll mig i smaken på så många vis. Tyvärr har jag inte ens alla lack jag vill ha ur den, men jag får vara lite nöjd ändå. Tycker till och med att det här lacket är för bra för att få vara med i deras höstkollektion i år.

Postat av: Kerstin
Publicerad 2011-10-17 15:57:23

Snyggt! Russian Collection var verkligen kanon!

Postat av: Annie
Publicerad 2011-10-17 16:02:32

Färgen är ju hur fin som helst! Och den ser verkligen ut att passa in i OPIs höstkollektion :)

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-10-17 19:44:58

Chaosophia! Jag gillar också den ryska kollektionen, mycket för namnen. Hade rätt många, mer än hälften, men har inte kvar alla.



Kerstin! Ja, det var en bra kollektion.



Annie! Ja, den är helt okej, det är den.

Postat av: Liza
Publicerad 2011-10-17 21:01:02

snygg färg..

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-10-18 08:56:10

Liza! Ja, men inte så unik.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela