Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

OPI Bastille My Heart

Publicerad 2011-10-11 20:15:20 i Naglar i rött,

One Inch Nails är det just nu en giveaway av lack från Picture Polish. Det är superkul tycker jag, som gärna vill vinna! För att få vara med i utlottningen ska man i ord och bild visa ett lack man kan tänka sig att bära i en månad. Jag har på senaste tiden inte varit lika fanatisk i mina lackbyten, vissa lack har suttit i flera dagar, nästan en vecka. Det är dock ovanligt att jag bär lack mer än tre-fyra dagar. Ett av skälen är att jag faktiskt tröttnar på de flesta färger. En hel månad i samma lack skulle alltså kräva en färg som jag skulle uppfatta som lugnande och lättmatchad, snygg mot min hudton och lämplig för alla tillfällen. Ett klassiskt mörkrött alltså.

Jag har visat Bastille my Heart förut, då i dimma och snöstorm. Det är ett lack jag burit många, många gånger. Färgen är perfekt för mig, en djup röd med lite rödbetston. Kall alltså. Det är skimmer i men finishen är mer än bara skimmer, den har den där oerhört läckra känslan som om lacket vore av glas. Färgen växlar från djupt vinrött med lilaton till en klarare färg med rödare ton beroende på ljuset men det slår aldrig i brunt. Det är absolut ett lack jag ser som klassiskt och lättburet och ändå intressant nog att ha länge. Det finns några till jag skulle kunnat välja, Pretty at the Premiere, Bogota Blackberry eller Isla från Zoya kanske, men Bastille my Heart är valet den här gången. Så vackert! Rött är alltid rätt!
Och en bild på min svarta katt för tur. Håll tummarna för mig nu, så jag vinner! :D

Kommentarer

Postat av: Wolfie
Publicerad 2011-10-11 22:13:41

Undrar om OPI (som jag tycke rhar de absolut roligaste namnen) har en person som enkom sitter och hittar på skojjsiga ordvrängerier. Bastille My Heart LOL. Snyggt lack och gullig katt:-)

Postat av: Cyt
Publicerad 2011-10-11 22:26:23

Jag absolut älskar röda lack!

Postat av: Miss Pussy på nattjobbet
Publicerad 2011-10-11 23:14:23

Woohohoow!! Jag har aldrig sett så snygga foton på detta lack som nu .. Wohow! Får väl sitta på händerna för att inte skicka i väg en beställning i natt, hmm .. :)



Och på tal om att bära samma ett längre tag så har jag gjort samma sak. Men då samma färg i olika nyanser. Jag är helt inne i det vilsamma hudfärgade, medan min pojkvän klagar över att han inte ser någon skillnad bland "alla tråkiga beigea färger", haha. :D

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-10-12 06:19:23

Wolfie! Jag tror det är Suzi själv efter att hon rökt på på kontoret... :D



Cyt! Jag med!



Miss Pussy! Första bilderna i bra dagsljus! Det är ett lack som förtjänar bra bilder.

HUdfärgat är vlsamt någon dag, sen blir det för blekt för mig. :D

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-10-12 07:42:55

Urtjusig röding!

Postat av: Wolfie
Publicerad 2011-10-12 13:10:53

hahaha

Postat av: Solveig
Publicerad 2011-10-12 16:01:29

Den var superlekker! Skjønner godt du kunne hatt den en måned! :D

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-10-12 17:09:55

Nailtastic! Ja, den är väldigt snygg.



Wolfie! :D



Solveig! Ja, den är vacker och intressant nog för en månad, det tycker jag.

Postat av: Andrea
Publicerad 2011-10-12 17:58:27

Hej! Jag undrar vart ni köper OPI-nagellack? Från vilka ebay-säljare?? Jag är så sugen på att införskaffa OPI, men varken H2T eller Nailsupplies säljer dem. Samtidigt så vill jag varken råka ut för en rip-off via nätet och handla fakes, eller handla OPI nagellack för 150 kr/styck.. Kram på er!

Postat av: Annie
Publicerad 2011-10-12 19:21:40

Väldigt vackert! Helt klart ett lack man kan ha i en månad :)

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-10-12 20:40:57

Andrea! Jag har köpt från Trans Design sedan 8ty8 tog bort OPI. Jag tror man fortfarande kan köpa från 8ty8 om man mailar Tom. Har inte Nail de Royal också OPI? Tror Emma handlade från dem nu senast.



Annie! Ja, det är superfint!

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-10-13 16:37:31

Grymt lackval måste jag säga, och tack för länkningen! :D



Jag tror jag har gjort uppgiften lite för svår eller omständig för de flesta? :D

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-10-13 20:04:30

Chaosophia! Haha, ja, men desto bättre för mig. Jag vill ju vinna. ;D


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela