Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Mitt frankenlack Dagda

Publicerad 2011-10-07 06:06:00 i Nagellack jag frankat, Naglar - holografiska lack,

Holofredag eller bara ännu en dag på Sminkans blogg, ni bestämmer själva vad ni tycker. Det jag visar är ett av mina höstgare frankenlack. Jag har gjort det här lacket för inte så länge sedan med hjälp av bland annat MUS Madeleine. Det är även rött och brandgult från Catherine Arley, vanliga krämlack, och så tror jag det är Orange Pacific från China Glaze och något vanligt rött lack med skimmer, typ Cabaret Red från Nubar. Men jag minns inte exakt.
Det är en varm, orangetonad röd eller rödtonad orange. Lite bränd i tonen. Lite taktegelfärgad. Det är dessutom en ganska distinkt holografisk effekt i det. Mer än jag hade trott faktiskt. Det blir vackra regnbågar i solen och i elektriskt ljus. Jag gillade verkligen att bära det här lacket. Det kändes höstfint och varmt och samtidigt roligt med sina regnbågar. Vad tycker ni? Inte så tokigt, va?


Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela