Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

KleanColor Neon Sapphire

Publicerad 2011-10-16 18:37:00 i Naglar i blått,


Jag djupdyker i arkivet och fiskar upp något inte ett dugg holografiskt. KleanColor Neon Sapphire har så vitt jag kan se inga neonegenskaper men det är ett fantastiskt bra krämlack i blått. Det är ett lack som täcker med ett flödigt lager, torkar fort och har en bra färg, klar nog för att uppfattas som blå men inte på något vis skrikig. Ett bra blått för basgarderoben. Den är som nagellacksvärldens ekvivalent till ecco-skor. Praktiskt och bra, problemfritt och till skillnad från ecco till och med billigt men det är inte direkt upphetsande. Jag har sett färgen förut,  helt enkelt. Men frågan är om mina andra, liknande lack, varit så bra att måla med?

I lite olika ljus här ovan. Skugga, sol... Visst ser det bra ut. Ett lager. Full täckning. Fantastiskt. Dessutom är jag inte alls besvärad av den starka kemiska lukt som åtföljer KleanColor-lacken. Jag gillar doften av lösningsmedel på morgonen. ;D

Kommentarer

Postat av: Honi
Publicerad 2011-10-16 19:23:00

Inget speciellt upphetsande nej, men ett fint lack :) Väldigt fint!

Postat av: Marie-Louise Winroth
Publicerad 2011-10-16 21:16:15

Detta var en härlig blå tycker jag!!!

Postat av: Cristina - PeeBeforePolish
Publicerad 2011-10-16 21:17:00

I'm really in love with Kleancolor polishes, but I'm scared about an overseas order. Our Customs/postal service "loose" a lot of packages. Moreover, if the seller write "nail polishes" on the customs declaration, they block the package and perhaps destroy it - even if the italian law says that you are allowed to import cosmetics and nail polishes for PERSONAL use, and only forbids great quantity for commercial use. :(

Postat av: kerstin
Publicerad 2011-10-16 21:20:35

Åh så fint!

Postat av: Annie
Publicerad 2011-10-16 21:27:31

Åh vad fin! Jag älskar ju både blått och krämisar...

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-10-16 22:27:27

Snygg blå, och formulan verkar ju lovande för water marbling!

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-10-16 22:47:26

Det här ska definitivt med i nästa beställning, när det nu blir en sådan.. Ser lagomt fint ut.



Och så älskar jag referensen till en av mina favoritfilmer. ;D

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-10-16 23:22:00

Honi! Jag gillar det!



Marie-Louise! Ja, den är snygg även om den inte är så originell.



Cristina! That's too bad. The Klean Colors are so affordable. HAve you e-mailed Beauty Joint and asked what they write on the package?



Kerstin! Ja, det är trevligt.



Annie! Ja, jag med!



Cactus! Säkert, men jag har aldrig marblat så jag vet inte.



Chaosophia! iiih! Du förstod min lilla filmhistoriska blinkning! Vad glad jag blir!

Postat av: Cristina - PeeBeforePolish
Publicerad 2011-10-17 23:49:53

I haven't emailed them yet but I definitely should do it! I want those polishes so bad, lol! :D


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela