Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Hits Atena

Publicerad 2011-10-21 06:07:00 i Naglar - holografiska lack,

Holofredag!!! Som ni vet har Kerstin infört begreppet och det pågående temat med holofredagar. Okej, jag har fuskat i veckan och visat holo lite nu och då, till och med tjuvstartat med att visa mitt frankenlack Siri igår, men nu är det på riktigt! Nu ska hololacken fram i varje stuga och regnbågar spridas över landet! Hits No Olimpo är, som ni som läser bloggen vet, en kollektion med holografiska lack från Brasilien. Jag har visat flera av dem redan och här kommer ytterligare ett, Atena. 
Det är ett magentarosa eller rosalila eller kanske fuchsiafärgat lack med linjär holo. Mycket pigmenterat och bra, det täcker utmärkt med två lager till skillnad från de tre lager jag fått använda med de andra lacken ur kollektionen jag provat. Det är lätt att måla med, något mindre tjock i formulan men ändå inte rinnig. Penseln är platt och kort men jag kan hantera den utan större problem. Jag kan inte komma på något dåligt med det här lacket. Det går inte. Här har ni ett stycke mörkrosa holoperfektion!
Visst är det fantastiskt! Alltså, de här lacken är enastånde och Atena är absolut ett av de maffigaste hololack jag sett i sin färgskala. Titta på regnbågarna! Visst är det läckert!  Och självklart är det dags för ett bildspam. ;D



Kommentarer

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-10-21 08:37:12

Lätt det snyggaste rosa hololacket jag sett!

Postat av: Pamsan
Publicerad 2011-10-21 09:35:37

Oj! Jäklar vad snyggt det var! Kom precis på att jag glömt av holofredagen. Åååh.

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-10-21 11:14:24

Vill ha! ...Och det var bra att du påminde mig!

Postat av: kerstin
Publicerad 2011-10-21 17:49:36

Vilket fantastiskt lack! Och tjuvstart är bara positivt i holosammanhang, ju mer holo desto bättre :)

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-10-21 18:20:28

Chaosophia! Ja, jag tror jag tycker det jag med!



Pamsan! Bra, sätt fart med det NU! :D



Cactus! Ja, sätt fart!



Kerstin! Ja, holo är härligt!

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-10-21 19:51:12

Galet crazyfin! Är den lik QT?

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-10-21 20:23:56

Emma! Nej, inte så lik QT. Inte så "slät" regnbåge, alltså glittrigare. Ungefär samma färg kanske, eller jag vet inte.

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-10-22 11:24:35

Färgen ser lik ut även om texturen inte är samma...

Postat av: Josephine
Publicerad 2011-10-22 14:00:54

SNYGGT! :)

Postat av: Honi
Publicerad 2011-10-22 15:10:41

Åhhh dräggel! Så himla tjusigt..

Postat av: Zizzie
Publicerad 2011-10-22 23:32:05

Åh! Gudomligt!! Måste ha!! :D


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela