Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Grön och lite roströd

Publicerad 2011-10-12 21:45:55 i Emmas FOTD 2011,

Jag vet att ni egentligen vill se knalliga sminkningar med min nya palett, men det finns inte en chans att jag orkar stå med det en vardagkväll och således får ni här se min helgsminkning istället. Jag ville såklart fira min födelsedag med mina kompisar också så då hade jag tjejmiddag i helgen. Sminket är nästan exakt likadant som när jag firade med mina föräldrar helgen innan, i andra färger bara. Jag tycker personligen att det här blev finare, men så hade jag lite mer tid och satsade på ett par fina lösögonfransar dessutom.

 

Hyn

Foundation: Bare Minerals Original Foundation i Golden Fair

Concealer: MAC Studio Sculpt Concealer i NW20

Puder: Elemental Beauty Matte

Rouge: MAC Mineralize Blush Love Thing

Ögon

Ögonbryn: Wet n Wild Brow Essentals, den mörka skuggan
Ögonskuggsbas: Too Faced Shadow Insurance på ögonlocket och GOSH Love That Beige under ögat

Ögonskuggor: Make Up Store Cyber Shadow Green och Coastal Scents Hop Pot ME015 Raisin Berry

Highlighter: Brite Bird Big, Mean, Yellow Dog

Eyeliner: MAC Fluidline Blacktrack

Mascara: L'oreal Double Extension Beauty Tubes

Lösögonfransar: Ardell Hotties

Läppar

Läppstift: MAC High Tea

Inga konstigheter den här gången heller. Green på ögonlocket och den roströda under ögat. Eyeliner och mascara och sådär med såklart, men dem vet ni ju var de ska vara:) Till helgen tar jag nya tag med min nya fina palett, Sminkan har redan önskat sig ett par olika varianter, vi får väl se vad det blir...

 

Kommentarer

Postat av: Sanna
Publicerad 2011-10-12 22:56:50

jättefin sminkning!

Hoppas du hade en fantastisk födelsedag <3

grattis i efterskott!

Postat av: mona
Publicerad 2011-10-13 02:45:40

Söt som vanligt! Fin make up också! Kramar

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-10-13 06:19:28

Oerhört snyggt! Den gröna färgen klär dig verkligen. Och det får mig att minnas den första fotd jag såg på dig. På Pret-ty, Den var grön. Jag har sparat den någonstans faktiskt för du var så fin. Det var när jag såg den jag visste att du måste bli min medbloggare. Fast det har jag ju redan berättat för dig. :D

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-10-13 12:28:16

Lika vacker som vanligt! :-)

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-10-13 16:41:28

Så grymt snyggt! Jag älskar close-upsen på din ögonmejk, men den sista bilden är ÄNNU bättre. Så vackert!

Postat av: kerstin
Publicerad 2011-10-13 18:17:31

Extremt snyggt! Så vill jag också se ut :)

Postat av: Vikab
Publicerad 2011-10-13 20:11:04

Jättefint! Jag älskar grön ögonmake och tycker kombinationen av MUS-skuggan med det roströda gav en riktg wow!-känsla. Coastal scents finns väl inte i Sverige(?) men MUS ska nog få ett besök redan imorgon... fyller nämligen år i helgen och då vill jag gärna ha nåt liknande.

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-10-13 21:06:24

Sanna: Tack! Det hade jag:)



Mona: Tack tack:)



Sminkan: Tack raring. Ja jag minns att du har sagt det:) Inte så konstigt att denna påminner om den, det är samma skugga. Min bästa mörkgröna!



Nailtastic: Tack snälla Anne:)



Chaosophia: Åh tack, vad roligt att du tycker det:)



Kerstin: Åh vilken komplimang, tack snälla:)



Vikab: Tack! Vad roligt att du tycker det. Nja, de säljs nog på nån webbshop tror jag. Den här skuggan ingår i Winterberry Palette, den är väldigt bra och prisvärd. Undrar om den gröna finns kvar, den är nog köpt på 90-talet av min mamma. Hon kunde inte ha den tyckte hon, hon är rätt ohaj på smink, men jag älskar den och vårdar den ömt:)

Postat av: Beautybylinda
Publicerad 2011-10-17 19:38:30

Jättefint! :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-11-13 20:41:28

Beautybylinda: Tack:)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela