Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Frankenlacket Siri

Publicerad 2011-10-20 21:58:00 i Nagellack jag frankat, Naglar - holografiska lack,

Nageldraken har en giveaway där man ska matcha sin manikyr med sitt husdjur. Siri har ju länge velat att jag ska franka ett hololack i hennes färg. Det vore väl perfekt, har hon sagt, två av mina favoritsaker i ett liksom. Sagt och gjort. Jag blandade ihop en mix av NYX Charcoal Pearl, ofärgat lack, MUS Madeleine och Spectraflair. Färgen är onekligen väldigt Siri men hon är inte riktigt nöjd. Hon är faktiskt så missnöjd att hon vägrar posera med lacket. Så här ser hon ut:
Vad är det då för fel på lacket enligt henne? Jo, Spectraflair tenderar att ge en mer scattered effekt än de holos som jag mixar med MUS eller Nfu Oh som hologivare. Jag hade inte mer av MUS Madeleine än för en liten effekt och jag belöt alltså ösa i ett par knivuddar spectraflair. Siri är inte så fötjust i den mer spridda regnbåge som blev resultatet.
Som ni ser är det en regnbåge i lacket, den blir lite otydlig på bilderna men den finns där. Lacket sprakar och gnistrar och är väl rätt fint, men det är inte vad jag hade tänkt mig när jag började.

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela