Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Corny

Publicerad 2011-10-29 00:02:10 i Emmas NOTD i glitter och holo,

Ett mycket sent holofredaginlägg, men vad tusan, klockan är inte 24 än... Eller jo, men bara lite mer. Sminkan har ju visat er suveränt vackra holografiska lack som hon har frankat själv. Hon var på mig för ett tag sen om att jag skulle testa själv, så det gjorde jag. Hon har ju pysslat med sin keltiska kollektion, min kollektion heter Holo Black, lacknamnen är nämligen hämtade ifrån de förträffliga Tithe-böckerna av min favoritförfattare Holly Black. Inte för att det har hunnit bli så många än, men några lack har jag hunnit blanda ihop, först ut för visning är Corny.

Har ni läst böckerna så vet ni att Corny är Kayes ganska vilsna vän. Eller ja, egentligen är han Kayes kompis Janets brorsa, men Kaye har mycket gemensamt med Corny och till skillnad från Janet som dör i första boken, så hänger Corny med ända in i slutet. Corny är homosexuell, har svårt för att hitta sin plats i samhället och frestas otroligt av den sadistiske Nefmael, Roibens motståndare i den första boken. Ja det är inte bara Nefamel som frestar Corny, han frestas avfairies i allmänhet samtidigt som han är vansinnigt arg för det de utsätter honnom för, ett slags hatkärlek alltså. I del tre möter han sen Luis, en ung man med ”true sight”, och de inleder ett förhållande. Även i novellsamlingen Posion Eaters dyker Corny upp och där lyckas han förtreta Roiben så att denne förärar honom horn och blå hud i en månad. Just det där med att Corny är blå har liksom fastnat hos mig så därför bestämde jag mig för att Cornys nagellack skulle få vara blått. Det ni ser är en mix av klarlack, Bermuda Breakaway och Make Up Store Siw. Det är faktiskt ett riktigt snyggt lack, jag är nöjd med Corny. Han är ganska klar i färgen men får en gråare ton i vissa ljus och i solljus eller strakt elektrisk ljus bildar han ganska ordentliga linjära regnbågar, mycket mer än vad som syns på mina bilder...

Kommentarer

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-10-29 00:31:26

Du är alltså lika bra på att få till snygga frankningar som Sminkan! Corny är superfint!

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-10-29 00:40:05

Chaosophia: Haha det vet jag inte men jag tycker också att det är fint. Och tack!

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-10-29 01:55:17

Väldigt snyggt! Hoppas vi får se fler av dina frankenlack framöver :D

Postat av: Sanna
Publicerad 2011-10-29 10:29:56

blev ju kanonsnyggt!

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2011-10-29 11:49:21

Å så fint. Trevligt med ett blått holo som inte går åt det kalla silvriga hållet.

Postat av: kerstin
Publicerad 2011-10-29 18:17:36

Extremt tjusigt!

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-10-29 20:01:39

Jag vill ha en flaska Corny i julklapp. :D

Den är superfin! En väldigt vacker mellanblå och jag kan inte komma på något som påminner om den i min digra samling hololack.

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-10-30 11:37:32

Cactus: Tack! Det kommer ni garanterat få göra:)



Sanna: Tack hjärtat!:)



Kajalpennan: Tack! Ja eller hur! Finns många som känns lite urtvättade, fast många fina också i och för sig...



kerstin; tack tack!



Sminkan: Jaså du säger det?:) Bäst du är snäll och äter din spenat var dag då:) Jag tycker också det är fint, är belåten med Corny...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela