Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

China Glaze Knotty

Publicerad 2011-10-24 05:42:00 i Naglar i vitt, nude, beige,

Det här lacket imponerade inte alls på mig i våras när jag provade det. Sen blev det stående i lådan tills idag och nu har jag omvärderat det helt. Det är ju fint! En ljusbeige med gyllene ton och massor av silvriga glassflecks. Väldigt trevligt som en neutral med lite extra oumpf. Kanske borde det varit del av en vinter- eller höstkollektion, helt enkelt.

Visst är det fint! Det påminner mig om vissa av de champagnefärgade lack som brukar dyka upp i julkollektionerna, eller vad tycker ni? Det här är tre lager och det torkar segt även med Seche Vite som överlack.

Kommentarer

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-10-24 07:14:57

Jag tycker Knotty har fått oförtjänt dåligt rykte faktiskt, håller med om att det är riktigt fint! :-)

Postat av: Mrs Data
Publicerad 2011-10-24 08:07:09

Kanske inte ett vårlack som sagt, men fint.

Postat av: Pamsan
Publicerad 2011-10-24 08:36:00

Vad bra! Har varit kluven ang detta. Fint eller inte, fint eller inte. Men det är ju fint så det får komma hem en dag.

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2011-10-24 11:08:16

Jag har det inte själv men tycker det ser finare ut på dina bilder än jag minns det från andra bilder jag sett. Så kanske är det så att det helt enkelt passar bättre den här säsongen?

Postat av: Kerstin
Publicerad 2011-10-24 11:16:11

Fint och elegant!

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-10-24 11:48:00

Jag klarar inte av den formulan, som CG har på flera av sina lack så det är ju inte bara detta. Såpass skirt att det kräver flera lager och då ser det tjockt ut på nageln, och det är usch... Nä, inte för mig.

Postat av: Annika - Dragonfly Polish
Publicerad 2011-10-24 14:33:48

Det här har jag stått och fingrat på i butikerna många gånger och funderat.



Och jag funderar fortfarande. Fint, men om formulan är lite taskig så går det nog bort för mig ändå. Jag orkar sällan lack mer än två lager...

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-10-24 16:52:58

Tycker att färgen är sisådär, och hade formulan verkat bättre kanske jag hade varit mer intresserad. Det som får mig att verkligen bli osugen på lacket är dock att det ser ut att torka tjockt och klumpigt.

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-10-24 18:06:37

Nailtastic! Ja, mycket finare än jag tyckte förr.



Mrs Data! Skönt som variation alla fall.



Pamsan! Det är skönt att bryta av med.



Makeupoholic! Ljuset är viktigt för färgupplevelsen, utan tvekan.



Kerstin! Jag ser det inte som elegant men som en trevlig take på nude.



Cactus! Ja, det ser tjockt ut på nageln, det är sant.



Annica! Nej, stryk det genast i så fall.



Chaosophia! Det är sant, det torkar väldigt tjockt. Det stör mig med i de flesta fall men nu var jag så sugen på att ha det att jag förlät det. :D

Postat av: Honi
Publicerad 2011-10-25 20:24:21

Hade det bara varit en aning gulare i tonen hade jag inte gillat det, men detta är fint!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela