Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Ben Nye Lumiére Brilliant Palette

Publicerad 2011-10-10 18:45:44 i Emmas sminkväska,

Jag tänkte att ni skulle få er en sneak peak på min nya fina palett från Ben Nye. Superknallig och vacker är Ben Nye Lumiére Brilliant Palette. Stort plus för det vackra skimret i skuggorna, eller ja, det var mycket det som gjorde att jag köpte den. Jag gillar knalligt och jag gillar skimmer så jag förutspår en underbar framtid för mig och min nya palett. Sen hade det kanske varit ännu skojigare om det hade varit sommar nu förstås, det är ju egentligen en sommarpalett, men man kan inte få allt och jag är glad att jag har den i min ägo nu.

Jag beställde min palett från Camerareadycosmetics och det funkade finemang. Eller ja, den gula skuggan var faktiskt trasig när den kom, men jag mailade dem en bild och förklarade att den var trasig och så skickade de mig en ny skugga bums. Bra kundservice tycker jag att det är och det kan ju verkligen vara sånt som skiljer agnarna från vetet eller hur. Alltså högt poäng till Camerareadycosmetics webbshop. Dessutom har de vettiga priser på Ben Nye och andra märken som kostar i alla fall bhn i Sverige. Jag betalade 470 för den här paletten med frakt har jag för mig. Om jag inte minns helt fel så tog Smink och perukmakar'n 899 för samma palett fast i annan färgsättning och på Love Make Up som är brittiskt kostade den nästan lika mycket med frakt. Det här är samma typ av skuggor som Cherry Red som jag köpte hos Smink och Perukmakar'n och för en singelskugga betalade jag då 159 kronor. Bra priser och bra kundservice på camerareadycosmetics, dessutom slapp jag betala moms, kan det bli bättre?

Kommentarer

Postat av: Cyt
Publicerad 2011-10-10 19:18:28

Supersnygg palett :) väldigt fina färger!

Postat av: Honi
Publicerad 2011-10-10 19:19:36

Vad fin den ser ut att vara, har funderat på att investera i en ben nye palett men vill gärna klämma lite på skuggorna och testa först. Swatchar gärna innan jag köper!

Postat av: Honi
Publicerad 2011-10-10 19:35:57

Fick du mitt mail med fixen till sökfunktionen? :) Ni har så många fina inlägg med lack att det skulle vara perfekt om den fungerade igen!

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-10-10 19:56:12

Jag blir mörkrädd av blotta tanken på att betala 900:- för 8 ögonskuggor :s

Postat av: Ninni
Publicerad 2011-10-10 20:07:57

Så roliga färger!

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-10-10 20:21:55

En fantastiskt fin palett. Nu vill jag se sminkningar! Får jag välja färger? Jag vill ha orange och gul och lila i en sminkning. Snälla.

Postat av: kerstin
Publicerad 2011-10-10 21:29:19

Vilken godbit! Jag håller med Sminkan och vill gärna ser fina färgglada mejker :)

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-10-10 22:17:48

Uhhh, vad dyrt? Eller det kanske inte är så dyrt för en palett egentligen? Svindyrt med 899kr i varje fall!



Skuggorna ser riktigt fina ut, och jag kan knappt bärga mig tills jag får se dem i en massa fina sminkningar!

Postat av: mona
Publicerad 2011-10-10 22:49:22

Swatch och make up, snääälla!!!

Postat av: Lina
Publicerad 2011-10-11 09:35:15

Åhh vad den ser fin ut! Har varit sugen på att testa Ben Nye ett bra tag nu men har aldrig blivit av.

Helt ok pris faktiskt, får ta och spana in dem på den sida!

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-10-11 15:36:36

Cyt: Ja visst är det!



Honi: Ja den är kalasfin! Ja, när man ska investera i större grejer kan det ju kännas skönt att få kolla i affären först. Jag passade ju på när jag var i Sthlm. Väldigt ofta chansar jag dock när jag handlar över nätet, för det mesta går det bra tycker jag, det finns ju alltid nån som har klämt och känt på nån blogg:)

Oh, bloggsupport över mailen, lyx! Jag har inte fått ditt mail, kan det vara så att du mailade Sminkan kanske?



Cactus: Ja 900 är dyrt, halva priset var mer lagom:) Nästan alla mina större paletter har jag köpt från USA och då blir det ju helt andra priser. Svenska sminkpriser kan göra en mörkrädd, särskilt när man vet vad det kostar på andra sidan Atlanten.



Ninni: Eller hur!:)



Sminkan: Den är skitfin. Och du är hemsk. Gul, orange och lila, jag kommer se ut som ett påskkort. Men ska tänka på saken, bara för att det är du..



Kerstin: Färgglada sminkningar ska det bli:)



Chaosophia: 470 tycker jag var okej. 900 är dyrt. Jämför man med mina paletter från UD till exempel så innehåller de fler skuggor men mindre av varje skugga. Sen är ju svenska sminkpriser hutlösa... Hehe, ja jag ska ge mig på att testa den nu i helgen:)



Mona: Jag ska försöka sminka mig med paletten i helgen och ska försöka fixa en swatch för din skull också Mona:)



Lina: Den är skitfin! Ja jag tycker med det var okej och frakten var rätt billig så kolla vet jag. Ben Nye har ju mkt skoj grejer...

Postat av: Zoe
Publicerad 2013-05-01 12:24:55

Hejsan!! fin blogg och bra att du lade till lite om Ben nye. jag är just nu intresserad av deras banana puder som jag tänkte beställa från sidan du gav. men undrar vilken var det snabbaste shipping method du använde?? tog du Express?? för mig spelar det ingen roll om frakt kostnad.. bara att den kommer så fort som möjligt.

Ha en fin dag och tack i förhand.

/Zoe

Postat av: Karen
Publicerad 2015-01-14 18:17:49

Jag köper också från testinstitut återförsäljare i london: PAM, TILT Makeup och Screenface


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela