Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

RBL Film Noir

Publicerad 2011-11-16 06:15:00 i Naglar, vampy,

Ett av de där märkena man ständigt hör ska vara så bra är RBL. Jag har ägt sex, sju RBL lack, kanske åtta till och med, och inte ett enda har imponerat på mig. Så är det tyvärr, det är ett märke som inte alls passar mig. Här är ett av de lack jag ägt länge men inte visat på bloggen tidigare eftersom jag inte lyckats göra vettiga manikyrer med det. Det här är det bästa hittills av mina alla försök.
Vad är då problemet med RBL och mig? Jo, det blir flammigt. Jag hatar när färgen på nageln är flammig. För att slippa ifrån flammigheten har jag här fem lager lack. Då ser man inte att lacket är vinrött längre, det ser istället svart ut. Inte så roligt. Jag kommer nog inte köpa fler RBL tror jag. Det känns intge värt det när jag ständigt blir missnöjd med kvaliteten.
Men vampig är det alla fall och det är ju perfekt när jag har vampig vecka!

Kommentarer

Postat av: Annie
Publicerad 2011-11-16 08:28:18

Snyggt! Jag har några lack från RBL, men jag upplever dem inte som flammiga... synd att det inte har fungerat så bra för dig =/

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-11-16 08:46:14

Jävlar vad snyggt! Det här måste jag faktiskt skaffa, trots att jag vet att det kommer krävas fem lager och är allmänt dyrt och inte värt pengarna. Grymt snyggt. Fast du kanske vet något substitut som skulle funka minst lika bra?

Postat av: Anutka
Publicerad 2011-11-16 09:54:07

Such a beautiful vampy color :)

Postat av: Mona
Publicerad 2011-11-16 12:53:10

Ha rinte ett enda RBL och är in te så sugen heller. Håller med dig, flammiga lack är hemskt. Och ännu värre att fota, med makro så syns det verkligen.

Påminner mig om CG Naughty and Nice från förra julen, som jag älskar! Och som inte blir flammigt :)

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-11-16 13:47:52

Jag tycker det ser fint ut, men nej, fem lager är för mycket. Annars har jag gillat de allra flesta lack från RBL som jag testat.

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-11-16 16:44:09

Annie! Jag kanske inte kan hantera penseln? Jag har fyra eller fem krämlack och har haft flera glitter. Glittren provade jag inte ens, dem gav jag bort, men krämlacken använder jag då och då och irriterar mig på.



Chaosophia! Finns säkert något från OPI som bara behöver tre lager och Monas tanke med Naughty or Nice är bra. De är rätt lika men NoN är mer brun i tonen.



Anutka! Yes, it is!



Mona! Ja, det är oförlåtande att ha nagellacksblogg. Men jag stör mig i verkligeheten med,



Nailtastic! Ja, de flesta är ju förtjusta...

Postat av: Mona
Publicerad 2011-11-16 16:58:51

Oh när jag var inne på Åhléns nyss kom jag på en till som kan vara kusin till Film Noir: IsaDora Zinfandel.



Jag stör mig nog på det i verkligheten också.. flammighet är inte ok!

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-11-16 18:36:03

Det är skumt det där när man inte alls trivs med ett märke som alla pratar så väl om. Jag kom inte alls överens med de lacken jag provat från Essie och de ska ju också vara så bra. Känns ju som det är en själv det är fel på då :p

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-11-16 21:30:41

Trist med formulan. Jag tycker också att de är sådär, klart överreklamerade...

Postat av: Miss Pussy på nattjobbet
Publicerad 2011-11-16 23:32:35

Wohow, vilket supersnyggt lack!!!

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-11-17 06:38:23

Mona! Zinfandel har jag inte sett. Bra tips!



Cactus! Jag känner inte så. Jag kan förstå att det beror på att jag har en annan teknik än de som gillar märket men jag kan inte tycka att jag gör fel.



Emma! Ja, det är ju rätt många som är tveksamma även om många är fans också. Antar att det är ett sådant märke man antingen älskar eller inte.



Miss Pussy! Det är det. Det håller jag med om.

Postat av: Miss Pussy på nattjobbet
Publicerad 2011-11-17 23:18:13

Jag hoppas att OPI:s We'll always have Paris också dyker upp :)

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-11-18 06:09:09

Miss Pussy! Den var ju med för bara någon vecka sedan och så ofta använder jag den inte att den redan kommit på naglarna igen. ;D

Postat av: Miss Pussy
Publicerad 2011-11-18 16:58:06

Jo, jag vet, men den är ju en sådan klassiker (för mig :P) så jag bara tänkte .. ;) Själv har jag faktiskt inte haft på det på hundra år, men på söndag när jag skall se Sisters of Mercy, åker det på! :D


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela