Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

OPI Yes... I can-can!

Publicerad 2011-11-18 06:02:00 i Naglar, vampy,

Här kommer sista vamplacket den här vampiga veckan. Yes... I can-can! är ett fånigt namn på ett halvdant lack. Det här borde vara så mycket bättre om man tänker på att ett OPI kostar mer än många andra lackmärken på marknaden. Vad man får är en lite rinnig formula som kräver tre lager för det här resultatet och ni ser väl att det är flammigt fortfarande? Inte bra.

Färgen är snygg. En äggplantelila med skimmer. Vampig och inte så mörk att den ser svart ut. Den kom med den franska kollektionen 2008 men skulle i princip kunnat vara med i årets OPI-kollektion alla fall vad gäller färg. Jag tror alla vampiga färger var kräm i år men jag är inte säker för jag har inte köpt ett enda av årets OPI Touring America.

Missa inte Emmas inlägg här nedanför med ett vampigt YSL-lack. Och bara för att vampiga veckan är över så måste ju inte bloggen bli utan vampiga skönheter. Det kommer säkert dyka upp flera i framtiden. Men just nu är det slut på vampiga veckan. I eftermiddag kommer vi hoppa på holofredagen så kom snart tillbaka!

Kommentarer

Postat av: Pamsan
Publicerad 2011-11-18 08:55:29

Fint, tycker jag. Men rinnig formula klarar man sig utan.

Postat av: roxcat
Publicerad 2011-11-18 12:42:59

Tråkigt att formulan inte är så bra, det ser väldigt vackert ut annars!

Postat av: Sanna
Publicerad 2011-11-18 14:32:28

Flammiga lack är inget kul, fint annars.

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-11-18 16:53:33

Pamsan! Ja, men man kan förlåta det för de tär ju snyggt...



Roxcat! Ja, det är det!



Sanna! Exakt min mening.

Postat av: Annie
Publicerad 2011-11-18 17:29:03

Snyggt!!! Men om det blir flammigt så hoppar jag nog över den, trots den fina färgen...

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-11-20 11:00:30

Mja.... det här är för brunlila för min smak. Inte fult, men inget som någonsin kommer vinna ett pris i min bok.

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-11-20 18:41:26

Annie! På mig blir det flammig men betänk min målningsteknik med OPI, penseln på snedden.



Chaosophia! Skönt att man inte älskar alla färger, eller hur!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela