Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

OPI Russian Navy

Publicerad 2011-11-24 06:49:00 i Naglar i blått,

OPI Russian Navy och OPI Midnight in Moscow var lacken som fick mig att falla hårt ner i nagellacksräsket efter ett par års uppehåll. Jag har varit samlare av och till sedan jag var tio år och köpte mina tre första Cutex. Det ena var för övrigt mörkblått, som det här, men i krämfinish. Hur som helst så upptäckte jag när OPI släppte sin höstkollektion 2007 att man kunde beställa nagellack över nätet och till vettiga priser dessutom. Det blev definitvt som att öppna porten till himmelriket och samlingen växe explosionsartat.
Russian Navy köpte jag, precis som Midnight in Moscow, mest för namnen. Att de också råkade vara två av de allra snyggaste lacken i den kollektionen var en ren lyckträff. Russian Navy är mörkblått, så mörkt att det kan tas för svart i svagt ljus. Det är lite tråkigt tycker jag, men samtidigt är den ju fantastiskt läcker när man ser det blå. Så oerhört djup färg. Väldigt pigmenterad också. det här är två lager.
På bilderna ovan är den första klickbara tagen i dagsljus, den andra med lysrör, nästa i dagsljus igen men den sista återigen med lysrör. Nedan ser ni en bild tagen i dagsljus.


Kommentarer

Postat av: kerstin
Publicerad 2011-11-24 07:32:47

RN är ett av mina snyggaste lack också!

Postat av: Åsa
Publicerad 2011-11-24 08:27:53

Så vackert!

Postat av: Pamsan
Publicerad 2011-11-24 08:44:45

Men gud så snyggt. Vilket skimmer. Ser nästan ut att gå i lila i vissa vinklar? Kom in lite sent i träsket och den här kollektionen har jag lite grann missat. Kanske kan se om jag hittar några lack på ebay. OPI måste ha varit mycket bättre förr på sina kollektioner. Har känt mig uttråkad när jag sett deras senaste höst- och vårkollektioner. l

Postat av: Annie
Publicerad 2011-11-24 08:50:47

Mycket vackert!

Postat av: Aila
Publicerad 2011-11-24 10:27:38

Min första OPI älskling, gammal kärlek rostar aldrig. ÄLSKAR'T!!!!!

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-11-24 11:20:52

Det är verkligen oerhört vackert!

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2011-11-24 12:43:55

Ja, det är så fint!

Postat av: Evelina
Publicerad 2011-11-24 13:46:12

Underbart djup! :)

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-11-24 16:17:32

Kerstin! Det är en klassiker.



Åsa! Visst är det!



Pamsan! Det fanns några godbitar i den här kollektionen, det gjorde det.



Annie! Ja, visst är det.



Nailtastic! Ja, i rätt ljus är det det.



Makeupoholic! Det är det.



Evelina! Ja, det har det.

Postat av: H
Publicerad 2011-11-24 16:29:18

Oj vad fint! Det åker ner på önskelistan...

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-11-24 20:44:03

Den gamla godingen:) Jag hade ett par OPI innan jag köpte dessa, men Russian Collection var egentligen det som fick mig att börja shoppa lack som jag gör idag, även om det inte var förrän Holiday in Hollywood som jag började shoppa på nätet...

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-11-24 21:03:54

H! Ja, den är klassisk av en anledning!



Emma! Ja, Russian Collection var mångas "gateway drug" till nagellacksträsket, tror jag. :D

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-11-24 23:08:21

Russian Navy var det första OPI-lacket jag någonsin köpte, och åh vad jag tycker om det än idag! Plockade faktiskt upp min flaska idag och snurrade lite på den samtidigt som jag funderade på om jag skulle använda det eller inte, men jag valde att behålla mitt grönglittriga ett litet tag till.

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-11-25 06:23:49

Chaosophia! Det är ju ett väldigt vackert lack men jag använder det ändå rätt sällan. Jag borde ta fram det oftare.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela