Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

OPI Royal Rajah Ruby

Publicerad 2011-11-14 05:50:00 i Naglar, vampy,

Nu blir det temavecka här hos Sminkan. Det kommer bli vampiga lack i fem dagar. Vampiga vardagar alltså. Det passar väl perfekt en sådan här tid på året. Höstar är de vampiga lackens bästa tid, eller hur! Och vad är då ett vampigt lack? Ja, från början handlade det om de mörkt blodröda och vinröda men idag kan begreppet användas mer vidlyftigt och ibland verkar alla färger som är lite mörkare räknas in. I min värld är det de som ser ut om sårskorpor, blodpudding, koagulerande blod, blod som rinner, ja ni fattar själva vad jag menar att är det som gäller. Jag räknar dock även aubergine- och russintoner som vampiga ibland och en del mörka purpurlila. Vad är vampigt för dig?
Här kommer det första vamplacket och det är samma lack som ni ser överst men då på en bild tagen med lysrörsbelysning. Sofia från One Inch Nails var och hälsade på mig i lördag. Det var en väldigt trevlig träff, vi hade väldigt roligt, och jag blev inspirerad att plocka fram det här lacket efteråt. Royal Rajah Ruby. Vi pratade nämligen om det. Det är ett lack som varit med mer än en gång förut men det är så vackert lack att det förtjänar det.
Ovan ser ni dagsljusbilder på lacket, det är en djup brunröd färg med skimmer och det ni ser på bilderna är tre lättlackade lager som torkar smidigt och snabbt. Det är klassiskt vackert, vampigt och höstigt, allt på en gång. Det är också svårt att fånga den här skönheten på bild. Den har ett sådant djup och jag upplever den som mer röd i många ljus. Jag har alltså för ovanlighetens skull även fotat den med lysrörsbelysning. Jag vet inte om det tillförde så mycket men jag tycker de bilderna är rättvisande också eftersom det ju är en årstid då lacken mest ses i elektrisk belysning. Så, har ni inte den här så skaffa den bums! OPI India 2008!


Kommentarer

Postat av: Karianne
Publicerad 2011-11-14 06:19:02

Den er så utrolig fin!:) Jeg burde bruke min også, synd med alle disse gamle gode som blir glemt i skuffen fordi man bare swatcher nye lakker.

Postat av: Kerstin
Publicerad 2011-11-14 08:23:00

Mycket snyggt! Jag tänker ungefär som du kring vad som är vampigt. Faktum är att jag har riktigt vampiga naglar just nu, får försöka haka på lite senare!

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-11-14 08:30:26

Kul med en vampig temavecka! Just nu tycker jag att det är lite mindre kul att du visade upp just det här lacket, för nu kommer jag aldrig kunna publicera någon av mina. Bilderna dina är fantastiska! Den sista bilden är i ärlighetsnamn nästan lite för fantastisk. men i själva verket är det nog bara så att du har lyckats med bilder som verkligen gör lacket rättvisa. Något som fortfarande är en omöjlighet för min del.



Superbt lack! Och vampigt för mig är i regel bara mörkröda som kan ha olika toner i sig, men några gånger har jag tyckt att andra mörka lack också sett väldigt vampiga ut. Speciellt mörkmörkblått. Eller lila. Inte grönt.

Postat av: Pamsan
Publicerad 2011-11-14 08:54:05

Slurp! Vilken goding. Den där åker nog upp på önskelistan. Vampiga veckan var en kul idé. Har ju en manikyr på gång till bloggen idag som jag tycker kan räknas som vampig. Jäää. Älskar temaveckor och temadagar. Mer sånt. Då är det dessutom lättare att välja vad man ska lacka med. :)

Postat av: Honi
Publicerad 2011-11-14 10:56:15

Vampigt för mig är allt i rött, lila och burgundy som är nästansvart och mörkt läckert! Detta ser urläckert ut!

Postat av: Ninni
Publicerad 2011-11-14 12:30:15

Ursnyggt och så har du så otroligt fina naglar!

Postat av: Sanna
Publicerad 2011-11-14 12:46:27

Det är väldigt fint!

Och jag håller med dig om den vampiga beskrivningen.

Postat av: Solveig
Publicerad 2011-11-14 13:54:50

Sååå utrolig vakker! :D

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-11-14 16:20:47

Å vad roligt med temavecka igen! Jag tycker vampiga nyanser är väldigt snygga men tyvärr passar jag inte i dem själv. Så nu kan jag för en gång skull njuta av bilder en vecka utan att inköpslistan blir en mil lång! :)

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-11-14 18:29:18

Karianne! Så är det absolut! Fram med dina gamla vampiga godingar och häng med på temat. :D



Kerstin! vad roligt om det sprider sig!



Chaosophia! Det är lysröret. Det fck fram det röda som är så svårt att få kameran att registrera annars. Lila i purpurtoner kan jag aboslut se som vampiga, och kanske blå som Russian Navy. Håller med om att grönt aldrig blir vampigt.



Pamsan! Åh, vad kul! Vi har en utmaning på gång alltså! :D



Honi! Ja, den här är tjusig!



Ninni! Tack! Vad snäll du är! *rodnar'



Sanna! Ja, vad skönt. Ibland tycker jag allt kallas vampigt....



Solveig! Ja, den är ju det! Enastående fint lack!



Cactus! Ja, man måste ju inte hoppa på teman.

Postat av: Annie
Publicerad 2011-11-14 19:18:02

Vad snyggt!! Jag älskar vampiga färger så jag kanske hoppar på temat lite ^^

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2011-11-14 19:53:47

Åh vilket bra tema, jag älskar vampiga lack! Och nu måste jag plocka fram mitt RRR också, hade nästan glömt bort hur fint det är :-)

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-11-14 20:36:35

Annie! Ja! Gör det!



Makeupoholic! Fram med RRR! Det är ett perfekt lack för november!

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-11-14 21:31:30

Det ser jättefint ut! Och vad kul med en temavecka! Får se om jag hakar på, har nog inga vampiga naglar som ligger och skräpar men tänkte lacka om imorgon...

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-11-14 21:57:10

Vilket underbart tema, jag älskar vampigheter! Royal Rajah Ruby är oerhört vackert, äger det dock inte själv. :-)

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-11-15 06:20:58

Emma! Ja! Häng på! Det vore kul!



Nailtastic! Ja, vampigt är härligt! RRR har mycket gemensamt med Branding iron från ChG om du har den?


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela