Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

OPI Midnight in Moscow

Publicerad 2011-11-17 06:51:00 i Naglar, vampy,

Mer klassiskt vampigt från OPI. Jag misstänker att de kommer dominera vampiga veckan faktiskt för de har gjort en del riktigt fina vampiga lack. Midnight in Moscow är ett av de lack som återuppväckte mitt slumrande nagellacksintresse. Den första kollektion med lack jag började köpa lack över nätet från var OPI Russian Collection och i och med det och insikten om att jag för under 30 kronor kan få ett China Glazelack eller att jag för 40 kronor får ett OPI, ja, då fanns det ingen hejd längre.
De två första klickbara bilderna är tagna i dagsljus men den tredje är tagen med blixt. Ni ser att skimret och färgen kommer fram mer med blixt. Det är så i verkligheten med, det är inget tydligt skimmer ens i måttligt solljus, det krävs en sommarsol i augusti för att tända lacket och det är inte då man oftast sträcker sig efter flaskan.
Jag inbillar mig alltid att Midnight in Moscow ska täcka med ett lager, det gör det inte, det krävs tre. Det är dock bra formula. Det torkar bra också. Nackdelen är som vanligt med den här typen av lack, det är så mörkt att det ser svart ut och skimret försvinner på lite håll. Men, vill man ha ett lack som är vampigt och svärtat men med lite gnistrande vinrött skimmer är det självklart ett klassiskt och bra val. Som ni ser på sista bilden här nedan har jag tagit den på balkongen, ser ni landskapet i flaskan? Jag vet inte varför det blev den kalla färgen på mina fingrar. Färgen på lacket är dock rätt på min skärm.
Ja, det var dagens första vampighet. Har ni Midnight in Moscow? Vilket var det första lacket som ni köpte över nätet? Vilka vampiga skönheter gömmer sig i era samlingar? Är ni fortfarande sugna på fler lack under vampiga veckan?

Kommentarer

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-11-17 09:29:09

Väldigt vackert!

Postat av: Josephine, Makeuponista
Publicerad 2011-11-17 09:43:15

Väldigt fint lack!

Postat av: Evelina
Publicerad 2011-11-17 09:44:35

Ja detta är väldigt vackert! men som du säger är det synd att skimret drunknar lite i de flesta ljus.

Postat av: Kerstin
Publicerad 2011-11-17 09:46:14

Urtjusigt!

Postat av: Pamsan
Publicerad 2011-11-17 11:35:52

Jag har inte det här men blir lite smått förälskad i dina bilder. Väldigt vampigt och snyggt. Kanske lite likt ett Sinful Colors jag har, Rich In Heart men jag är inte säker.

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-11-17 12:53:13

Mycket fina bilen, härlig lyster och glans! Jag har med vampiga naglar men mina är fula. Ska visa den ikväll...

Postat av: Aila
Publicerad 2011-11-17 16:42:57

Riktigt läckert och vampigt. Det var samma sak för mig med OPI Russian Collection, med den upptäckte jag billiga lack på nätet så som OPI och CG ;)!

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-11-17 16:48:31

Nailtastic! Det är det! Absolut!



Josephine! Ja, en klassiker.



Evelina! Det vore ännu finare om skimret kom fram mer, det vore det.



Kerstin! Ja, det är det!



Pamsan! JA, de kan vara lika, det tror jag. Och Sinful Colors gör ofta dupes av hela OPI kollektioner.



Emma! Ser fram emot det!



Aila! Ja, det var en inkörsport för många av oss.

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2011-11-17 17:10:27

Du visar ju upp den ena skönheten efter den andra!! Japp, jag har faktiskt detta, det måste (också) på snart inser jag!! För min del får du gärna köra en vecka till med vampiga lack - I love!

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-11-17 20:58:59

Makeupoholic! Ja, jag har vampiga lack så det räcker för mer än en vecka till men jag tror egentligen på variation här i livet. Det kommer dyka upp mycket vampigt ändå. :D

Postat av: Ninni
Publicerad 2011-11-18 11:04:14

Om jag bara fick behålla ett enda lack i min samling så skulle jag lätt välja detta, det var kärlek från första stund!

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-11-18 16:54:32

Ninni! Det är ett fint lack men för mig kvalar det inte ens in på topp 20.

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-11-20 10:54:42

Ett väldigt fint lack! Jag var helt säker på att jag inte hade det här lacket, men jag hittade som tur var på det i lådan innan jag skrev en gråtfärdig kommentar om det. ;D

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-11-20 18:44:17

Chaosophia! Tur det! Nu vill jag se det på dina naglar!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela