Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

OPI DS Original

Publicerad 2011-11-11 23:28:55 i Emmas NOTD i glitter och holo,

Denna fredag hade jag tänkt att mitt holofredaginlägg skulle komma lite tidigare. Dock glömde jag mina föresatser, somnade på Eriks axel men blev nyss väckt. Tror jag i alla fall, jag kanske vaknade av mig själv men å andra sidan kanske inte. I alla fall, här kommer mina holonaglar jag har haft denna veckan. Jag var ju hemma hos Sminkan i tisdags, vi utbytte presenter, åt mat och jag målade mina naglar. Ja vi pratade såklart en massa med, men nu var det ju lack vi skulle kolla på.

Att dyka ner i Sminkans lådor med hollack är som att upptäcka en skatt. Sminkan lagade mat och jag gick på skattjakt, ingen dålig kväll:) Jag hittade såklart massa vackra lack, men mitt val föll till slut på DS Original. Det är ett av de gamla DS-lacken som verkligen är holografiskt och det är väldigt dyrt på ebay, så chansen att jag någonsin kommer att äga lacket är små, men nu har jag i alla fall fått bära det. Kanonvackert är vad det är, ett mellanlila lack med otroligt kraftig regnbåge som kommer fram fantastiskt bra i elektriskt ljus. Syrenlila tycker jag att det är.Tre lager täcker det med och det är verkligen så himla fint. Trist att det inte tillverkas längre, men i ärlighetens namn är det bättre när märken discontinuar sina lack än när de inte längre kan tillverka lika bra hololack och trots det fortsätter produktionen som om det regnar...

Kommentarer

Postat av: Kristy
Publicerad 2011-11-12 00:54:28

This is a beauty, you have perfect nails

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-11-12 09:16:11

Den är verkligen snygg på dig, Emmisen! Väldigt vackra regnbågar. Jag är så glad att jag snappade upp den innan alla hololack blev utrotningshotade och skitdyra....

Postat av: kerstin
Publicerad 2011-11-12 09:43:30

Så underbart fint! Nästan holo-porr ;)

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-11-12 11:06:12

Kristy:It really is. Thank you:)



Sminkan: Japp det är det:) Fint på dig med såklart, det är ju ett grymt lack! Ja, du var smart, jag önskar jag också hade några DS. Mest önskar jag att jag hade glamour, den är tre i topp för mig. Tur att jag har en decant...



Kerstin: Haha, det är det nog:)

Postat av: Mína
Publicerad 2011-11-12 11:14:03

Oh, I love it! This holoefect is superamazing!

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-11-12 12:12:03

Det är så vackert! Skulle sååå gärna haft det här jag med!

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-11-13 23:01:48

Hur länge letade du runt i lådorna innan du bestämde dig för detta? Jag tror det kunde ha tagit mig flera timmar!



Superfint lack! Önskar mig också Glamour... vet att jag har skrivit det förut, några gånger, men jag vägrar fortfarande köpa det på eBay för en hutlös summa.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela