Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

OPI Designer the Better

Publicerad 2011-11-08 08:41:00 i Naglar i vitt, nude, beige,

Oj, vilken tur att det finns miniset av OPI ibland. Det här trodde jag att jag skulle vilja ha så himla mycket men nej, när jag målar naglarna med det blir det bara meh. Meh! Så fjösigt. Det syns knappt att det är kopparglitter i det. Mest ser det ut som sockerbitsvitt med silverskimmer. Jag avskyr det. Nej, mer koppar behövs för att göra det intressant nog att bära. 
Tre tunna lager och överlack, Seche Vite. Lite seg torktid. Vad tycker ni? Är det snyggt? Jag gillar idén mer än hur det tar sig ut på lite håll. Stirrar man nära och ser kopparglittren blir det ju mer spännande men så kan man ju inte gå omkring....

Kommentarer

Postat av: Pamsan
Publicerad 2011-11-08 08:56:42

Hm. Jag är kluven. Detta är ett av få som jag kan tänka mig ur denna kollektionen. Men jag trillar inte av stolen nu när jag ser det. Det är fortfarande fint men...äh jag vet inte. Eller jo, jag vill nog ha det ändå.

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2011-11-08 09:40:26

Jag trodde jag skulle älska det här och har suktat men nu efter att ha läst här och sett dina bilder känner jag mig osäker. Vi brukar tycka så lika så nu känns inte detta så lockande längre.

Postat av: Nageldraken
Publicerad 2011-11-08 12:03:17

Jag tycker nog att det ser rätt trist ut. Snyggt i närbild, men det gör en ju inte glad när man faktiskt har det på tassarna.

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-11-08 13:57:05

Det är nog ett sånt lack som ser väldigt spännande ut på bloggarna för att det får beskådas i närbild, men kanske inte är så kul i verkligheten. Jag tänkte mig det här lacket från början men nu kommer jag hoppa över hela mupp-kollektionen, den var inte så lockande när det kom till kritan.

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-11-08 15:00:27

Pamsan! Helt ärligt så ser man kopparglittren bättre i You're a Doll som inte är en foil men samma idé i övrigt. Köp den i stället.



Kajalen! Nej, jag tror inte du skulle gilla den faktikt. Den är rätt tam.



Nageldraken! Nej, precis. Lacken måste ju leverera även på armlängds avstånd.



Cactus! Nej, jag håller med. Nu håller jag tummarna för att Warm&Fozzie är snygg...

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2011-11-09 21:18:24

Jag tycker om det, men det är helt klart finare i närstudie än på håll, då ser det inte så speciellt ut. Det passade dock din hudton väldigt bra!!

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-11-09 21:36:51

Makeupoholic! Ja, nära ser det fint ut tycker jag med, men nej, det här lacket får en tumma ner av mig.

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-11-10 09:49:13

Hmm.... Jag var superlockad av det här lacket när jag först såg det, så givetvis har jag redan köpt det. Lockar det mig här hemma? Inte direkt. Det känns faktiskt väldigt platt och tamt på något vis, fast jag tycker att det klär dig fint ändå.

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-11-10 14:52:50

Chaosophia! Ja, tamt är ordet. Mer eller större kopparglitter, som i Falling Star, hade nog funkat bättre.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela