Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Nubar Reclaim

Publicerad 2011-11-29 05:56:00 i Naglar - holografiska lack,

Det här är inte mitt Reclaim utan Emmas. Vi har länge misstänkt att hennes är mer holografiskt än mitt, baserat dels på våra upplevelser av lacket (hon ser det som väldigt holografiskt, jag ser det som medium holografiskt) och dels baserat på bilder. Ja, ni vet ju att vi båda lider av svår holoparanoja och förväntar oss ständigt att hololack skall ha försämrats. Ibland har vi rätt (MUS) men ibland har vi fel. Här är en länk till Emmas inlägg med Reclaim och här är länk ett och länk två till mina tidigare inlägg. Ni ser att hennes kamera är grym på att fota holo, eller hur. Mina kameror, eller om det är jag, har aldrig varit så bra som Emma på det. När jag provade Emmas lack upplevde jag det som mycket mer holografiskt och var övertygad om att vå teori var korrekt.
När Emma hade åkt hem beslöt jag plocka fram min egen Reclaimflaska och måla varannan nagel med det för att se skillnaden. Sen ni skillnaden? Nej, inte jag heller. Det är alltså ingen skillnad utan det är bara i mitt huvud som de två Reclaimversionerna funnits. I starkt solljus syns effekten mer än i mindre starkt solljus, så klart. Med Emmas kamera fångas effekten mer. Men jag såg inte någon skillnad när jag bar mitt och Emmas lack sida vid sida. Jag trodde verkligen jag skulle göra det...


Kommentarer

Postat av: kerstin
Publicerad 2011-11-29 06:25:29

Skönt att höra att Reclaim är stabilt, det är ju så fantastiskt vackert!

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2011-11-29 07:37:47

Vilken tur att det inte var nån skillnad. Hade blivit jättebesviken, har högre tankar om Nubar än så

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-11-29 08:47:37

Phew, tur att du hade fel! Ibland älskar jag det här lacket, men just idag tycker jag att det ser urblekt ut på något vis. Lite blaskig kanske.

Åh, och ja, så har jag haft min flaska oprovad sen i maj också (som jag köpte efter ditt förra inlägg med det).

Postat av: Pamsan
Publicerad 2011-11-29 09:06:30

Reclaim är så otroligt vacker. Tur att du hade fel, säger jag också.

Postat av: Honi
Publicerad 2011-11-29 10:02:36

Tur du hade fel! Jag lider också av holoparanoja nuförtiden och vågade inte köpa ett av MUS-lacken för jag tyckte att jag sett det vara mer holografiskt på andra bloggar!

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-11-29 11:00:32

Skönt att inte allt var bättre förr :p

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-11-29 15:38:47

Hålller med alla ovanstående talare, tur att ditt är lika vackert som mitt!

Postat av: Annie
Publicerad 2011-11-29 16:57:52

Jag tror att dina holo-parania smittar... Börjar nästan kännas som att jag fått en släng av den nu :S

Det här lacket är ju otroligt fint i alla fall :D

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-11-29 17:09:11

Kerstin! Ja, det är skönt att det är sig likt.

Men både mitt och Emmas köptes ungefär samtidigt så vem vet... :D



Kajalen! Nubar är bra!



Chaosophia! Det ser alltid blekt ut på mig av någon anledning. Det är lite urblekt. Men snyggt ändå.



Pamsan! Ja, den är himla fin



Honi! Ja, den sjukan är svårbotad speciellt smom MUS ju faktiskt ÄR mindre holo nu.



Cactus! Ja, om nu den nuvarande är likadan som våra. Våra köptes när kollektionen precis kom.



Emma! Ja, det är tur!



Annie! Ett visst mått av vaksamhet när man handskas med holoinköp är alltid på sin plats.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela