Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Lynnderella Bibbitty Bobbitty Boo Blue

Publicerad 2011-11-26 15:07:54 i Naglar i blått,

Lynnderella är en legend i nagellackssammanhang. Det är en tjej som frankar de mest unika glitterlack och hon har det senaste året även sålt sina egna lack i sin webshop. Eftersom hon är heltidsarbetande hobbyfrankare så är inte webshoppen alltid öppen och när den är öppen är det ofta för endast en kort stund. Detta har gjort hennes nagellack oerhört åtråvärda eftersom de inte är alldeles enkla att skaffa. Från och med Januari kommer de dock att finnas hos Llarowe, världens bästa nagellackswebshop. :D
Jag har precis fått hem mina första Lynnderellas efter att ha varit med på en grupporder. Först ut att testas är den jag först förälskade mig i, Bibbitty Bobbity Boo Blue. Det är ett glitterlack med olika formeroch storlekar på glitter i blått, turkos och lila. Det är verkligen fint men det är svårt att få de större partiklarna att lägga sig slätt på alla naglar. Det blr alltså lite ojämn yta vilket jag försökt åtgärda med två lager Seche Vite. För att slippa lägga alltför många lager så målade jag det över två lager av China Glaze Drummer Boy. Jag tycker layeringkombon var bra men jag behöver träna på att få glttret jämnare. Det glittrar dock väldigt fint på naglarna.
Vad tycker ni om Lynnderellas lack? Har ni suktat efter dem? Köpt några? Planerar ni att skaffa fler i så fall? Jag älskar sådana här små independent märken och tycker det är fantastiskt att man kan köpa så många handgjorda lack idag.

Kommentarer

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-11-26 16:59:07

Jag tycker också att det är jättekul med "egna" märken på marknaden, och att man kan göra nagellack med gott resultat och uppenbarligen få det att gå runt trots att man inte har ett stort företag med fabriker i ryggen! Dock har jag hittills inte blivit så sugen på just de här, det är lite för mycket glitterbomb för min smak :)

Postat av: Nora
Publicerad 2011-11-26 17:01:04

Varför lägger ni bara upp inlägg om nagellack?

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-11-26 17:20:54

Cactus! Ja, glitterbomb är ju hennes kännetecken. ;D



Nora! För att det är en nagellacksblogg.

Postat av: Åsa
Publicerad 2011-11-26 18:15:40

Åh, de har jag suktat efter!

Postat av: Liza
Publicerad 2011-11-26 18:22:30

detta är ju oxo sk*tfint!!!!

skulle vilja ha

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-11-26 19:08:35

Skitfint på dig, och skitfint med de övriga av hennes lack som jag sett bilder på, men knappast något för mig. Förutom det där mintiga då, som jag nämnde i mitt mail. Jag vill seeeee meeeeeer!

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-11-26 19:56:28

Åsa! De är fina!



Liza! Ja, de kommer finnas på Llarowe (http://shop.llarowe.com/) efter jul.



Chaosophia! Ja, jag ska försöka visa mer. Men du vill ju se holos också. Jag hinner inte!! :D

Postat av: Annie
Publicerad 2011-11-26 21:45:06

Aaah, vad vackert! Jag vill också ha ett par Lynnderella-lack och längtar tills de går att köpa via webbshoppen :)

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-11-26 22:14:41

Annie! Ja, det blir lite lättare då för oss som bor utanför USA. :D

Postat av: kerstin
Publicerad 2011-11-27 11:28:29

Magiskt fint!

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-11-27 11:53:00

Mycket häftigt glitter! Jag är ju inte lika insatt som du så det var ju du som berättade om Lynderella-lacken för mig. Jag kan nog tänka mig att köpa ngt när de kommer hos Llarowe... De verkar kul och annorlunda.

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-11-27 11:56:47

Kerstin! Alla fall väldigt speciell.



Emma! Ja, de är annorlunda och jag gillar att veta vem som stått och blandat glitter och skakat flaskor, liksom. Själva det handgjorda är ju häftigt.

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-11-28 11:19:26

Men gud, jag dör - det här lacket tar hem priset för gulligaste namn! Skulle kunna tänka mig att köpa det bara för namnets skull. Och betala okristliga summor för det dessutom. :-D

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-11-28 19:34:00

Nailtastic! Det är dessutom väldigt fint!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela