Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

H&M Wanna Pepperoni

Publicerad 2011-11-05 11:49:00 i Naglar i grönt,

Jag har ju spenderat veckan med att vara sjuk och på landet. Det blev inte så mycket nagellack och det här var en snabb gäst på mina naglar för det mosades när jag snöt mig. Jag hann fota det alla fall så ni får se bilderna.
Det är ungefär samma färg som mitt snor, faktiskt, vilket gör mig mindre vänligt inställd till det just nu. Kändes rätt äckligt faktiskt. Jag gillar färgen i teori men inte praktik och nu blir det liksom extra fel.
Två lager lack som skötte sig bra förutom att det inte hann torka ordentligt innan snytandet satte igång igen. Finns att köpa på HM för 39 kronor. Är man rosa i huden, som jag, ska man nog reflektera på om man klarar krocken mellan färgerna. Mina händer blir lila med den här nyansen på naglarna. Jag brukar skita högaktningsfullt i vilket men om man inte gillar lack som krockar med hudton ska man vara uppmärksam när man väljer av de här gulgröna.
Edit var måttligt förtjust i den här manikyren. Hon längtar till julen och alla fina röda.

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-11-05 12:46:43

Helt jävla disgusting, verkligen som snor. Fast jag sa ju att den var ful, du borde lyssna på mig så skulle du slippa såna här bottennapp...

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-11-05 13:46:42

Nä, det där var ingen hit, hemsk färg! För ljus för att vara träskmonster... men kanske när träskmonstret snyter sig :p

Postat av: kerstin
Publicerad 2011-11-05 21:17:30

Lite fulsnyggt kanske? När snoret har den färgen vet man att man verkligen är sjuk :) Hoppas att du mår bättre nu!

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-11-07 11:36:54

Förstår dig aversion mot lacket, men jag blev väldigt sugen på att testa det här nu. Fast det orkar jag förstås inte. Jag vet ju redan att det kommer se hemskt ut på mig.

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-11-07 15:08:21

Emma! Hahaha. Ja, du har rätt.



Cactus! Definitivt snorfärgat...



Kerstin! Tack! Och ja, snoret har verkligen den här färgen. Fortfarande...



Chaosophia! Det kanske det inte alls gör. Dina naglar är ju lite magiska och klär i allt.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela