Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Frankenfail

Publicerad 2011-11-02 14:12:00 i Naglar, vampy,

Det här är ett försök till att göra ett duokromt lack med pigment som går från rött till grönt. Lacket jag använt som bas är ett vampigt vinrött från Sally Hansen. Det syns inte så mycket av det gröna dock. Kanske fel ljus, kanske drunknade det i det andra... Fail alla fall. Men trots att det gröna inte dyker upp så är det ju en trevlig färg i sig. Kanske inte så fail ändå. Hade jag fått det gröna att funka hade jag älskat det! Nu blir det gröna mest en lite olivaktig eller mossigt grönbrun skiftning i nagelns ytterkanter istället för den smaragdgnistrande gröna jag hoppats på.

Kommentarer

Postat av: Annie
Publicerad 2011-11-02 14:35:57

Först när jag såg dependflaskan tänkte jag "wow, det här måste jag köpa!". Sen läste jag rubriken och tänkte "vadå fail??? det ser ju sjukt snyggt ut...". Sen läste jag texten ^^ Synd att du inte fick det gröna att bli som det var tänkt, då hade det säkert blivit ännu lite finare :)

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-11-02 15:25:55

Phu, det verkar inte lätt att franka med duokromt pigment... jag tror jag håller mig till holopulvret, det är jobb nog ;)

Postat av: Pamsan
Publicerad 2011-11-02 16:14:29

Men det var ju ändå jäkligt snyggt även om det duokroma uteblev. Översta bilden ser underbart glödande ut.

Postat av: Sanna
Publicerad 2011-11-02 16:18:42

Förstår att du kan känna dig besviken över att det inte blev som du tänkt, men första tanken jag fick var "Gud va snyggt!" Riktigt höstigt och fint!

Postat av: kerstin
Publicerad 2011-11-02 17:17:35

Synd att det inte blev som du tänkt, men jag tycker att det ser höstigt och härligt ut!

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-11-02 18:22:24

Det är absolut fint iaf, inte alls tokigt faktiskt...

Postat av: LackJunkie
Publicerad 2011-11-02 19:52:37

Fail eller inte. Jag såg flaskan och tänkte att hur kan jag ha missat det dependlacket? Det där måste jag ha!

Postat av: Dess - Drömteori
Publicerad 2011-11-02 21:19:05

Vilken sorts nagellacksborttagning använder du? :)

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-11-02 21:46:46

Annie! Det blev inte så tokigt nu heller men det är klart, jag hade velat se lite mer av det gröna...



Cactus! Det är skitsvårt. Har inte lyckats hittills.



Pamsan! Ja, det är en bild i solsken.



Sanna! Ja, i solen blir det fantastiskt gnistrande!



Kerstin! Ja, det är inget fel på det förutom att det gröna inte syns.



Emma! De tär helt okej men jag var besviken precis när jag gjort det för det gröna uteblev.



LackJunkie! Ja, det är kankse ett lack Depend borde göra. ;D



Dess! Ciens eller Depends, beror på var jag handlat.

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-11-02 22:45:59

Det kanske inte blev som du hade tänkt dig, men ändå oerhört vackert!

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-11-03 09:09:16

Nailtastic! Helt okej alla fall. :D

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-11-07 11:28:12

Jag tycker det här ser jättevackert ut, och anser det inte att vara någon fail alls. Snarare en stor WIN, fast hade du lyckats med det gröna mer så hade det varit en enorm EPIC WIN förstås.

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-11-07 15:10:43

Chaosophia! Ja, det är nog bara det som jag ser som ett problem också. Annars är det ju fint.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela