Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Deborah Lippmann Ruby Red Slippers

Publicerad 2011-11-06 10:37:00 i Naglar, vampy,

Här ser ni den manikyr jag haft de senaste dagarna. Lippmanns Ruby Red Slippers. Jag har visat den förr men det här är de första bilderna av den som jag är nöjd med. Det är ett enastående vackert lack!
Svart jellybas och röda glitter i olka storlek. NYX har försökt göra en variant av det, ljuvliga Dorothy, och jag älskar den med. Båda är supervackra lack som jag gärna återvänder till.
Här ser ni två lager av Ruby Red Slippers över ett klarrött lack. Det klarröda är dock försvunnet under den svarta jellyn så den syns inte. Glittret är som glödande ädelstenar i svärtan och det blir en fantastisk djupkänsla i lacket. Det krävs dock många lager av överlack för att få det glasaktigt slätt, så som jag gillar det. På plussidan är att lacket inte krymper trots sina tre-fyra lager överlack och jag behöver inte mata det med mer överlack vare sig dag två eller tre eller fyra. Det har inte ens tipwear nu när jag tar bort det utan ser nylackat ut. Borttagningen kan dock vara rätt plågsam och avverka ett antal pads under ett antal minuter. Så värt det för att få bära det på naglarna några dagar. Det skulle säkert utan problem klara en vecka men trots att jag älskar det fortfarande så är fyra dagar nog.
Jag köper mina Lippmann från Beautybridge och det har fungerat bra. Enda minuset är priset. De är väldigt dyra och det finns dupes till de flesta från billigare märken. Har ni några Lippmann? Vad tycker ni om dem? Jag har inte så många då priset helt klart är en aningens avskräckande. Den här har jag dock haft i många år nu och jag har aldrig ångrat det köpet.


Kommentarer

Postat av: Sanna
Publicerad 2011-11-06 10:56:25

Hur vackert som helst.

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-11-06 11:04:30

Verkligen vackert djup i det

Postat av: Josephine
Publicerad 2011-11-06 11:51:23

Väldigt, väldigt vackert lack!

Postat av: Angelica
Publicerad 2011-11-06 12:54:15

Rött är ytterst sällan något som tilltalar mig men detta är inte rött, det är bara vackert!

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-11-06 13:21:04

Förtrollande! :-D

Postat av: seperti
Publicerad 2011-11-06 13:33:18

Åh har du lippmann!! var i sverige kan man få tag på de? eller var köper du från? =)

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-11-06 14:32:27

Sanna! Det är det!



Cactus! Ja, det är magiskt!



Josephine! Ja, helt underbart!



Angelica! Det är vackert, det är det!



Nailtastic! Ja! helt underbart!



Seperti! Det finns en länk i inlägget till den webhop jag handlar från.

Postat av: Lina
Publicerad 2011-11-06 14:41:49

Ser ut att vara helt otroligt vackert. Är sugen på att klicka hem en del lack från Deborah Lippman men de är ju så rackarns dyra och jag har svårt att bestämma mig för vilket lack jag ska välja först....

Postat av: The Cat
Publicerad 2011-11-06 15:00:59

Jag brukar ha ett svart lack under. Underbart.

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-11-06 15:30:05

Lina! De är äckligt dyra... Usch. Men svåra att motstå, alla fall glittren... :D



The Cat! Jag med, rätt ofta, men inte när jag tog de här bilderna. Det är ett av mina mest använda lack faktiskt. :D

Postat av: Annie
Publicerad 2011-11-06 18:52:54

Men så vackert det är! Hemskt sugen på detta lacket ^^

Postat av: Samantha
Publicerad 2011-11-06 19:05:17

Otroligt snyggt nagellack .... synd att det är så

dyrt ! Vet du om det finns någon dupe på denna i ett billigare märke ??

Vem är det som brukar göra dupes på lippmann ??

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-11-06 19:08:04

Annie! Ja, det förstår jag!



Samantha! Det är NYX som gjort en bra dupe till detta. Länk finns i inlägget till mina bilder på det.

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-11-07 11:40:45

Jag är faktiskt väldigt avig mot Deborah Lippman. Priserna är hemska, och jag är livrädd för att öppna dörren till det märket, då jag säkert inte kommer kunna nöja mig med ett lack. Har inte råd, har inte ens lust att betala för det även om jag hade haft pengar, men jag hade säkert inte ångrat mig om jag nu hade gjort ett köp... Speciellt inte av det här lacket.

Postat av: Agneta - My Nail Mania
Publicerad 2011-11-07 12:13:28

Sjukt läckert lack! Jag kikade precis på Nyx - Dorothy och tyckte det var jättesnyggt men detta är faktiskt snyggare!

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-11-07 15:04:09

Chaosophia! Jag förstår precis. Och det finns ju rätt bra dupes till de mest speciella lacken.



Agneta! Ja, jag tycker också det här är aningens vackrare. kanske. Men de är bra lika.

Postat av: GlitterLover
Publicerad 2011-11-09 23:00:00

Oj vad snyggt, det är lack på en helt ny nivå!

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-11-10 08:05:28

GlitterLover! Det är ett verkligt vackert lack, det är det.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela