Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

China Glaze Sugar Plums

Publicerad 2011-11-27 19:28:00 i Naglar, vampy,

Chaosophia visade nyligen en manikyr med det här lacket. Den såg helt perfekt ut, klicka på länken så kan ni njuta av den ni med, och jag blev jättesugen att själv bära det här lacket igen. Jag gillade det redan när det kom med förra årets julkollektion från China Glaze och jag måste säga att jag gillar det nu med. Färgen är så perfekt vinröd. De små prismatiska glitterkornen är, som Sofia säger, lite som strösocker under lacket men tre lager överlack ger en slät yta och då lyser de små glitterkornen så vackert i det mörka lacket.
Som ni ser är det blandat ljus på bilderna. De första tre, alltså översta bilden och de tå första klickisarna, är tagna under mitt OTT-lysrör men med dagsljus genom fönstret som komplement. De övriga har jag fotat ute i regnet på min balkong. Inte så bra väder för oss nagelbloggare, men man ska inte klaga. Hösen är en härlig tid på året på så många andra sätt. Och vad lämpligt att jag har ett lack ur en julkollektion på mig på första advent! Det kom jag på nu! Har ni börjat komma i julstämning redan? Jag har inte plcokat fram något pynt (kan bero på att jag inte har något pynt...) så örsta advent känns inte annorlunda än andra dagar.
Jag bar det flera dagar första gången jag provade det och jag planerar att ha det flera dagar nu ocskå. Tänker nog slänga ut lite arkivmaterial under veckan, kanske gröna lack, så det inte blir helt överbelamrat med opublicerade inlägg. Kan ju vara skönt för mina naglar att få vila ut från lackande och remover också, vem vet. Jag har i och för sig inte märkt att mina naglar skulle må dåligt ens efter galna swatchfester så det kanske blir tvärtom istället...



Kommentarer

Postat av: Aila
Publicerad 2011-11-27 20:38:24

Meeeh, missade lacket förra året ska kolla om det finns på eBay omedelbums!

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-11-27 21:53:52

Hej mindervärdeskomplex! Dina bilder är mycket finare än mina. :D Tur att du är så fin att jag förlåter dig!

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2011-11-27 21:58:00

Jag blev också sugen på det här när jag såg Sophias inlägg :-) Ska lacka med det om ett par dagar, har en del idéer som ska lackas innan det + jobbintervju sedan blir det detta. Vad jag minns från i fjol ville jag gärna ha mer tydligt glitter. Kanske toppa med ett hololack? I vilket fall är basfärgen underbar.

Postat av: Mona
Publicerad 2011-11-27 22:28:52

Jag såg det hos Chaosophia också, och dör lite så fint är det. Tror faktiskt jag ska knåpa ihop en beställning ikväll..

Postat av: Annie
Publicerad 2011-11-27 23:38:55

Det här lacket är riktigt fint!

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-11-28 06:02:46

Aila! Det är en jättesnygg färg men man måste ha mycket överlack. :D



Chaosophia! Jag tror inte man kan se sina egna bilder på ett opartiskt sätt. Jag älskade dina bilder.



Kajalen! Ja, hon frestade en verkligen. Var himla vackra bilder... Glittret syns rätt sparsamt så ett lager Fairy Dust kanske vore något för dig?



Mona! Ja, den är verkligen en skönhet så jag tycker du ska skaffa den!



Annie! Det är det!

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2011-11-28 20:32:03

Så vackert, men tre lager övelack är faktiskt mer än jag ids för att få slät yta, så det är nog inget för mig trots allt.

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-11-28 22:12:28

Makeupoholic! Nå, det täcker ju bra så man kommer undan med ett eller två lager lack så det blir ju ungefär som en vanlig manikyr. :D

Postat av: cc
Publicerad 2011-11-29 08:32:04

Snygg färg!!!

Lite OT... Nicole by OPI känner du till den serien? Finns en del snygga lack, Kardashian systrarnas serie..ser de överallt just nu.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela