Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Vinterbär i maj

Publicerad 2011-05-29 19:16:18 i Emmas FOTD 2011,

Eftersom jag vill att vi ska ha en kombinerad smink och nagelblogg kämpar jag på med sminkvisandet. Det går lite trögt eftersom jag mest använder bassmink i veckorna och dessutom går upp läskigt tidigt, men på helgerna har jag mer smink och då försöker jag att fota...

Hyn

Foundation: Glo Minerals GloPressed Base Golden Light

Concealer: MAC Studio Finish Concealer NW20

Puder: Bare Minerals Mineral Veil

Rouge: MAC Mineralize Love thing

Ögon

Ögonbryn: Clarins Retractable Brow Definer Lightest Brown
Ögonskuggsbas: Too faced Shadow Insurance

Ögonskuggor: Coastal scents, Winterberry palette, se bilden

Highlighter: Coastal scents, Winterberry palette, se bilden

Eyeliner: Isadora Glossy Eyeliner

Kajal: Elisabeth arden Smokey Black

Mascara: L'oreal Double Extension Beauty Tubes

Läppar

Läppstift: MAC High Tea

Alla skuggorna kommer från Coastal Scents Winterberry Palette, som jag tycker passar alldeles utmärkt även till vår- och försommarsminkningar. Jag har använt fyra olika skuggor, den som heter nummer ett på bilden började jag såklart med, den applicerade jag längst in i inre ögonvrån, lite in mot näsan och under ögat. Nummer två som är en något mörkare rosa fick ligga på mitten av ögonlocket och nummer tre, en lite mer vinröd skugga fick ligga längst ut. Sen använder jag den vita, nummer fyra som highlighter och målade därefter eyeliner, kajal, mascara, rouge och läppstift. Fint tycker jag att det blev, jag kände mig väldigt fräsch i det här sminket...

Kommentarer

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-05-29 19:34:09

Åh, vad fin du är! Och jag håller helt med, vi ska vara en kombinerad smink-och nagelblogg. Varje vecka tänker jag att nu, i helgen, så kommer jag orka sminka mig alla fall en gång. Ha! Det blir inte så bara. Önskar jag hade kraften...

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-05-29 20:21:28

Sminkan; Tack sötnos! ja jag vet hur det är. Smink kräver liksom lite mer energi än nagellack. Men det är kul att visa och se tycker jag:)

Postat av: kerstin
Publicerad 2011-05-29 21:52:50

Superfint! Det är verkligen en fin palett, vinter som vår!

Postat av: badbomben
Publicerad 2011-05-30 08:58:40

Ok, Winterberry måste jag få, gud vilken skönhet! Väldigt fin, lugn helhet i din look tycker jag. Ser härligt sofistikerat ut! p.s. Varifrån är halsbandet?

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-05-30 19:35:37

kerstin. ja den är jättefin! Klart värd att äga oavsett årstiden:)



badbomben: tack så mkt, jag kände mig lite ljuv:) Det är min kompis som har gjort det. Hon säljer smycken på www.bonniedeluxe.se . Tror inte att hon har just det här halsbandet på hemsidan, men det går att beställa om du skulle va intresserad... Jag har matchande örhängen här också, men de syns inte för allt hår:)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela