Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Savina White Lavender

Publicerad 2011-05-26 06:09:00 i Naglar i korall&persika,


Nästan ett år efter tillblivelsen men här kommer äntligen inlägget om Savina White Lavender. Så här skrev jag då, i juli 2010:
Savina är ett för mig nytt märke och det här blir det andra av dem som jag testar. Det första var jag inte så imponerad av, det var Morning Glory, ett tealfärgat jellylack med ganska besvärlig formula. Det här är White Lavender, ett krämlack i en sorts hudrosa. ÄVen detta har vissa problem med formulan men jag gillar det ändå på något vis.


Formulan är en aningens rinnig. Det finns en risk för att lacket pölar på nageln när stora droppar plötsligt kommer farandes nedför penselskaftet men har man koll på det är det inga problem med det. Detta är tre lager av lacket, då först blir det opakt, och det är ganska generösa lager dessutom. Målar man tunt behövs nog fyra alla fall. Självklart kan man nöja sig med färre lager om man accepterar en viss transparens. Jag misstänker att det är ett lack avsett för franska manikyrer och det skulle det passa utmärkt till. Det blir jämnt med färg i samtliga lager av färgen så lacket har inga tendenser till flammighet.

Som ni ser är det en ljus beigerosa nyans som har lite, lite persikoton. Det är inte kallt i tonen alltså. Det känns väldigt hudigt men på ett ganska attraktivt sätt. Jag tycker om det, det är helt unikt i min samling även om jag förstår att det kanske inte direkt är unikt för dem som gillar neutrala lack.

Kommentarer

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-05-26 07:39:50

Det här ser jättevackert ut! Vissa varma, rosa nyanser går verkligen hem hos mig och det här ser ut att tillhöra den kategorin!

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-05-26 08:18:08

Definitivt hudigt på ett attraktivt sätt! Tycker det passar dig alldeles ypperligt, och då är jag den som brukar tycka att den här typen av nyanser är skittråkiga i alla lägen!

Postat av: Sanna
Publicerad 2011-05-26 10:36:59

Alltså det här är ju verkligen inte en nyans jag dras till men WOW vad fint det var på dig! Skyltdockenaglar på ett attraktivt sätt. Lite viktorianskt känsla över det! Jag ser framför mig detta med spets nail art över. Vackert!

Postat av: Miss Pussy
Publicerad 2011-05-26 11:45:49

Ååååhhh! Vilket uuuunderbart lack!

Postat av: Tina (Beleza)
Publicerad 2011-05-26 12:09:04

Gillar! Tycker nudiga färger är snyggast när de går lite mer åt rosa som det här.

Postat av: Miss Pussy
Publicerad 2011-05-26 12:13:55

Men du Sminkan, var har du köpt det? Kollade på eBay, men där fanns det inte ..

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-05-26 17:03:08

Nailtastic! Ja, den är himla fin!



Chaosophia! Jag gillade det också och har också lite svårt att bli jätteexalterad över hudbeige krämlack. :D



Sanna! Ja, det är ju faktiskt riktigt fint!



Miss Pussy! Den är himla fin och jag köpte det på 8ty8 där det finns kvar. ;D



Tina! Jag med!



Miss Pussy, se ovan! :D

Postat av: Anki
Publicerad 2011-05-27 23:28:52

Otroligt klädsamt faktiskt!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela