Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

OPI Natural Nail Strengthener

Publicerad 2011-05-07 18:10:52 i Hud och hand,


Det här är min bästa nagelvän. OPI Natural Nail Strengthener. Har säkert avverkat tjugo flaskor av den. När naglarna känns mjuka och börjar skiva sig är det bara att ta fram den och köra en kur så blir de släta och fina och sluta skiva sig på en månad. Nu har jag kört med OPI NNS sedan flytten då jag fick klippa ner alla naglarna, det var i början av mars, och nu har de växt ut och jag har till och med klippt in dem vid två tillfällen för att ha en ganska modest längd då det är trädgårdssäsong. När mina naglar mår bra brukar jag övergå till Seche Rebuild för att inte överhärda naglarna så man slår av dem av den anledningen. Med Seche Rebuild får jag naglar som är flexibla men inte lika starka som med NNS, så jag växlar alltså tillbaka så snart naglarna blivit för böjliga eller skivar sig. Innan jag började med NNS hade jag aldrig fått ut längd på naglarna eller fått dem att inte skiva upp sig trots alla möjliga kurer. Jag hade provat allt, Trind, Mavalas Scientifique och den där tvåstegs-grejen, oljor och andra stärkare. Tabletter med Pantoten och Silica. Allt. Ett halvår med NNS förändrade allt. Så tack OPI för NNS och snälla, ta aldrig bort den ur sortimentet!

Kommentarer

Postat av: Pamsan
Publicerad 2011-05-07 19:15:31

Vad bra för jag har precis börjat använda detta lack. Körde nail envy tidigare och visst funkar det men jag har för mig att det är formaldehyd i det och det känns ju inte bra. Har fått längre naglar med de vill ändå skiva sig när de väl fått önskad längd. Hoppas NNS är ännu bättre. :)

Postat av: Ninni
Publicerad 2011-05-07 19:23:43

Verkar vara precis vad jag behöver! Ska skriva upp en flaska på inköpslistan. Tack!

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-05-07 20:55:03

kanske kan den hjälpa mina naglar också, tack för tipset!

Postat av: Aila
Publicerad 2011-05-07 21:52:31

Jag växlar jag mellan CG Calcium Gel Fortifier och OPI NNS. Superbra båda två!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-05-07 22:06:49

Pamsan! Så det är ingen formaldeyd i denna? Jag har aldrig kollat innehållet. Det funkar ju så jag bara kör på!



Ninni! Funkar på mig som har mjuka, böjliga naglar som skivar sig.



Cactus! Ja, om dina problem påminner om mina. :D



Aila! Calcium Gelen vill jag också prova men jag har inte gjort det än.

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2011-05-07 22:21:34

Jag får (för) hårda naglar av Rebuild som inte skivar sig. Nu har jag slagit av 3 och börjat med Seche Recondition istället. Hoppas det hjälper. Spännande att vi använder den olika

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-05-07 22:28:56

Kajalen! Ja, vad lustigt!

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2011-05-08 07:41:31

Jag önskar att jag fick samma effekt som dig med NNS men börjar undra om mina naglar är ett hopplöst fall? Det blir bättre, men jag lyckas aldrig få dem att sluta skiva sig :-(

Postat av: Bodypalace
Publicerad 2011-05-08 08:47:47

vore roligt att veta vad den innehåller när den heter natural ;)

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-05-08 10:51:30

Jag måste nog beställa en flaska och testa detta.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-05-08 11:40:56

Makeupoholic! Du kankse har har naglar som skivar sig av andra anledningar än jag? Då kan man behöva t.ex något som är mer återfuktande än stärkande.



Bodypalace! Natural står för naturliga naglar, altså inte konstnaglar i akryl eller gel. De har stärkare även för naglar som t.ex har förstärkningar och så. Eller så fattar jag det alla fall.



Nailtastic! Ja, gör det om dina naglar är väldigt böjliga. Vet ju inte om du har samma kvalitet som jag, eller problem kanske jag ska säga. :D

Postat av: Pamsan
Publicerad 2011-05-08 12:15:39

Hm, jag vet inte vad NNS innehåller men jag vet att Nail Envy har formaldehyd. Ska kolla upp det tror jag.

Postat av: Maja
Publicerad 2011-05-08 17:51:48

Jag funderade på att köpa den här men sedan bestämde jag mig för Seche Rebuild istället, som har funkat jättebra för mig. Nu är min flaska snart slut och jag måste skaffa en ny nagelstärkare, tror jag ska satsa på Color Club Vita Base eftersom den är 3-free till skillnad från Seche Rebuild.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-05-08 19:50:25

Pamsan! Jag tror det är det även i denna för den funkar ju. ;D

Postat av: Maria
Publicerad 2011-05-09 11:31:12

Åh, jag har precis samma problem med mina naglar, detta måste jag skriva upp på min inköpslista ;)

Postat av: Maria
Publicerad 2011-05-09 11:36:03

Förresten, funkar det bra att använda som baslack tror du?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-05-09 17:42:55

Maria! JA, det gör det. Jag anvädner det som baslack och mamma med. Ypperligt för det och man slipper till och med missfärgning vilket i alla fall jag får med Seche rebuild.

Postat av: ewe
Publicerad 2011-05-23 14:38:25

Superbra! Som med mycket annat inom kostmetik tycker jag att det är mer snack än verkstad. Men nu vågar jag mig på ett Strengthener-lack från OPI. Jag valde en som hette "dry &britttle" och hoppas att den ska få mina nagrar att sluta skiva sig!!:)

Postat av: Kitty
Publicerad 2012-09-13 23:40:50

Hej Sminkan! Jag skriver här så jag inte är OT i nåt nyare inlägg... Har du testat att förtunna även NNS med Seche Restore? Jag tycker den lätt blir så tjock o geggig mot slutet av flaskan men vet inte om Restore är dålig för NNS förstärkande egenskaper... vad tror du?

Svar: Ingen aning om hur det funkar men jag skulle göra det om jag behövde för man vill ju inte slänga sin NNS...
Sminkan


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela