Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

OPI I Vant to be a Lone Star

Publicerad 2011-05-07 18:21:34 i Naglar i blått,


Nej, jag har inte stavat fel, det står faktiskt så på flaskan. I Vant to be a Lone Star. Jättefånigt. Vad menar de med det? Jag missar poängen här, OPI.

Detta är dagens manikyr. Jag hade lust på ett mindre färgstarkt lack efter alla sommarkulörer och valde denna pärla. Ljusaste gråblått med guldaktigt skimmer. Mycket vackert! Helt klart ett lack man kan bära året runt och njuta av. Definitivt likt China Glaze Sea Spray också, men jag tror jag har plats för båda, speciellt som Sea Spray har mycket mer "färg" och upplevs som blåare, alla fall av mig. Kanske kan man säga att IVTBALS är en mix av Sea Spray och Pelican Grey?


Utomordentligt vackert är det, men det kräver fulla fyra lager. Det torkar dock snabbt och känns inte tjockt. Antalet lager kan bero på att jag måste stryka av penseln så in i bängen när jag lackar med OPI för annars dränker jag mina naglar och får ingen kontroll. Det är som att måla med en spatel. Hur som helst, ett jättesnyggt lack. Jag är väldigt förtjust i det!




Kommentarer

Postat av: Tina (Beleza)
Publicerad 2011-05-07 18:47:47

"I vant to be alone" är ju Greta Garbo's kända line.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-05-07 18:53:21

Tina! Sa hon det verkligen med enkel-v?

Postat av: Åsa
Publicerad 2011-05-07 19:41:48

Snyggt!!

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-05-07 20:52:12

Det där var ju väldigt snyggt. Jag trodde inte att jag behövde något ur den kollektionen men det kanske jag gör...

Postat av: Anna
Publicerad 2011-05-07 21:19:50

Var tvungen att googla och det finns en plats som heter Ivan i Texas, kan det vara det de syftar på kanske?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-05-07 22:03:55

Åsa! Visst är det!



Cactus! Ja, den här är inte dum!



Anna! Kanske det. Någon förklaring borde det vara till stavningen.

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2011-05-08 07:39:00

Instämmer, det är väldigt snyggt. Impad av dina bilder, hur du lyckades fånga det där vackra skimret i närbilderna!!

Postat av: Tina (Beleza)
Publicerad 2011-05-08 09:52:22

Nja det finns väl inga bevis på men det är med V citatet är känt.

Postat av: Marika, Totoro & Dollie
Publicerad 2011-05-08 10:43:18

Jag tänkte oxå direkt på CG Sea Spray / Pelican Grey

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-05-08 10:46:26

Mkt märklig stavning verkligen, fullständigt obegriplig och det verkar de flesta tycka. Jag gillade det här lacket när jag bar det, fast lite blekt tycker jag att det är. Men med glitter på kändes det helt okej:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-05-08 11:38:08

Makeupoholic! Tack! Det är lite knepigt att få fram skimret på bild faktiskt.



Tina! Jag ser det nu, när jag googlar, men hade ingen aning om att det kunde stavas med V...



Marika! Ja, de är lite i samma genre.



Emma! Ja, dumma OPI. Jag tyckte inte det kändes blekt som i tamt utan bara läckert!

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-05-08 18:20:48

Håller med om att det är ett vackert lack!

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-05-12 11:57:46

Medan jag håller med om att namnet är en klar flopp, så kan jag inte göra annat än att älska det här lacket! Så oväntat, men så fantastiskt vackert och underbart. Jag hade problem med appliceringen förstås, men lacket i sig... aaaah. Vill bära det nästan jämt.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-05-12 15:24:12

Nailtastic! Oerhört!



Chaosophia! Ja, det är ett underbart vackert lack. Så lugnt och elegant.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela