Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

OPI Coral Reef

Publicerad 2011-05-29 17:14:00 i Naglar - holografiska lack,


Bildspam!! Här får ni se ett lack som är vackrare än jag hade trott. Coral Reef från OPI Summer for Shore-kollektion som kom 2003. Jag hade några av lacken sen tidigare men har med tiden velat komplettera samlingen så nu väntar jag på What's Dune som jag nyligen klickade hem fgrån eBay. Jäklar vad priserna ökat på de här lacken på sista tiden. Jag köpte mina första för 9 dollar styck... Nå, de är fortfarande försvarbara med tanke på svenska butikspriser.



Coral Reef är en vackert korallfärgad skönhet med utmärkta egenskaper som alla "gamla" OPI. Bra pensel, bra formula som är tunn och lite rinnig men ändå lättmanövrerad och snabbtorkande. Man har full kontroll, lacket lägger sig jämnt och fint över nageln och det täcker umärkt med två tunna lager eller ett flödigt trots att det känns så tunt på penseln. Varför måste alla nagellack vara B3F idag? Det var ju så mycket bättre förr... Alla fall formulamässigt. Doften med. Det här är äkta nagellackslukt! ;D



Coral Reef, som alla lacken i kollektionen, är holografiskt men inte på något superblingigt sätt utan en elegant holoeffekt. Det har en "linear" holo som ger en regnbåge i solsken och elektriskt ljus.När inte regnbågen slår ut över nageln så är det en glasaktig och superblank finish på lacket med ett sidenliknande skimmer. Så himla vackert. Jag älskar det här lacket! Och jag fick det att låta som att holon kräver mycket ljus för att synas, vilket är fel. Jämfört med OMG!-lacken till exempel så är det här ett väldigt mycket mindre krävande lack för holoeffekten syns även i mulet väder. Jag har burit det både lördag(regn) och söndag(mulet med korta solglimtar) och det är förvånandsvärt mycket regnbåge i alla typer av ljus även om solsken så klart maxar effekten. Regnbågen är dock lite ton-i-ton med lacket så det är inte så "in your face" utan mer diskret. Bilderna kan dock inte ge ens en liten aning om hur vackert det är. Varför görs inte lack som dessa längre? De är helt fantastiska!



Och så avslutar vi med en liten bild på min ena pälskling:


Kommentarer

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-05-29 18:13:40

Ooo, fint! Roligt att se gamla hololack :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-05-29 19:25:26

Det ska du till för att föredra den gamla nagellackslukten:) Annars håller jag med, det är ett mkt fint lack, har stått sig bra:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-05-29 19:32:27

Cactus! Ja, och det här är ett fint gammalt hololack! Superfint!



Emma! Det var bättre förr. när jag var ung, du vet... :D

Postat av: kerstin
Publicerad 2011-05-29 21:45:44

Det var verkligen fint! Tänk om man kunde få tag på ett sådant på rimligt sätt... Jag måste börja min holo-samling, känner jag. Blir mkt frestad här :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-05-30 06:54:22

Kerstin! Ja, några hololack behöver man ha i sin samling. :D

Postat av: badbomben
Publicerad 2011-05-30 09:00:46

Gud vad snyggt. Pälsklingen får en puss från Batman! Vilken supersöt mörkgrå nos!

Postat av: Pamsan
Publicerad 2011-05-30 12:43:07

Det här har jag helt missat. Riktigt fint men finast är såklart missen. Måste bara fråga, lille Dennis har fått problem med sitt ena öga, det rinner och varar sig och jag ska till veterinären i eftermiddag. Vad var det Siri hade råkat ut för med sitt öga? orolig

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-05-30 17:51:11

Badis! Ja, hon är söt!



Pamsan! Lugn, det låter som en konjuktivit på Dennis. Eller allergi.Min andra katt är pollenallergisk så hon måste få Lomudaldroppar i mars/april när de första pollenkänningarna kommer. Sen klarar hon sig. Siri hade fått en rivskada som de felbehandlade på djursjukhuset. Hon hade aldrig något som rann eller varade utan man såg att ögat hade en reva i den yttersta hinnan om man lyste i ögat i ett mörkt rum, om du förstår hur jag menar. Kan ha varit ett grässtrå eller vad som helst. Men sen blev det infekterat och dropparna och antibiotikan hjälpte inte och det fick gå för långt innan de lade in henne trots att jag bad om det redan första gången vi var inne. Bitter låter jag nu, men det var inget roligt. Nu mår hon ju bra och klarar sig ju med ett öga, men det var jäkligt onödigt. Hoppas det går bra med Dennis. Vi håller tummarna.

Postat av: Pamsan
Publicerad 2011-05-30 18:58:03

Nu känner jag mig lite lugnare. Kunde såklart inte åka till veterinären idag eftersom Dennis håller sig ute. Men imorn har jag ny tid så nu vill det till att han dyker upp. :)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela