Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Nya lack från Transdesign och Nailmail

Publicerad 2011-05-29 12:07:07 i Emmas sminkväska,

Jag har denna vecka och förra veckan fått hem två paket med nya lack, ett paket från Nailmail och ett paket från Transdesign. Lacken har jag inte fått alltså, de har jag betalat, men paketen har kommit nu. Sminkan vill att jag ska visa flaskbilder på mina nya skönheter och jag har lovat att hon ska få det, så här kommer de.

 

Nailmailpaketet innehöll inga mindre än Lady of the Lake, Perceval och Tristam från A England. Suveränt snygga alla tre, de är jag riktigt glad för! Tristam har jag dessutom hunnit testa så jag kan avslöja att den är suverän att måla med.

Skörden från Transdesign delar jag upp i två bilder, ett miniset med Pirates of the Carribean-lacken, innehållandes Skull & Glossbones, Plans a Lot, Sparrow Me the Drama och Stranger Tides.

På den sista bilden ser ni stora flaskor China Glaze och OPI. China Glaze-lacken är White Cap från förra kollektionen Anchors Away och 108 Degrees, Blue Iguana och Seniorita Bonita från senaste kollektionen Island Escape. Sist men inte minst köpte jag också Bling Dynasty och Jade is the New Black från OPIs Hong Kong-kollektion som jag tror kom nån gång under 2010.

När jag kollade på Transdesigns hemsida alldeles nyss hittade jag dock inte OPI över huvud taget. Lite googlande visade att det är slutshoppat OPI hos Transdesign framöver. Supertrist och man kan ju undra vilka som gagnas av det. Jag hade helt slutat shoppa OPI under en period då de försvann från 8ty8 och H2T och det känns som om detta kan få en liknande följd. Förhoppningsvis är det precis vad OPI önskar sig, så då är de väl nöjda och glada i så fall. Alternativet är väl att jag hittar en annan webbutik som säljer OPI. Jag tänker i alla fall inte betala 150 kronor i svensk butik, det är en bra bit över min smärtgräns för nagellack och då handlar jag hellre andra märken billigare.

Kommentarer

Postat av: Linda
Publicerad 2011-05-29 12:25:49

Det är ju typiskt.. Just när jag tänkte göra min allra första beställning från Transdesign så slutar de sälja OPI.. Aja, då blir det fler China Glaze istället! =) Jättefina lack du fick tag på!

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-05-29 12:33:28

Ja det är verkligen trist. En av anledningarna till att jag började handla där var just att de förde OPI. Framför allt miniseten har jag uppskattat att kunna köpa där. Nåja, man får väl vara glad för det man har. Och jag är mkt glad att jag fick hem dessa finingar innan de slutade sälja såklart:)

Postat av: Elisa
Publicerad 2011-05-29 12:47:27

Vad jag har förstått så har Opi försvunnit för att Transdesign skall flytta, hit: http://www.nailsupplies.us/

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-05-29 12:49:12

Vilka fina flaskbilder! Ser fram emot alla notd du ska visa under sommaren! ;D

Postat av: Pamsan
Publicerad 2011-05-29 12:56:40

Perceval ser ju jättefin ut. Ångrar att jag inte beställde den.

Vad tråkigt med OPI. Håller med, betalar ogärna 150 kr för ett lack. Då får det vara väldigt speciellt isf. Undrar vad tanken är när de gör så här. Minska försäljningen kanske? Får hoppas på ebay istället.

Postat av: Åsa
Publicerad 2011-05-29 13:01:43

Vilka snygga lack! Och A-England lacken är helt underbara att måla med åtminstone de 6 som jag har provat hittills .Jag har ett kvar att testa.

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-05-29 13:28:15

Elisa: Ja Sminkan sa också det. Kanonbra isf! Kan man beställa därifrån? Sidan verkar inte helt klar...?



Sminkan: Äsch de är rätt tama, var dåligt ljus, men jag ser också fram emot att använda alla mina fina lack:) och visa upp dem med för den delen...



Pamsan: Ja den är skitsnygg, tänkte testa den nästa helg. ja det är ju trist, men verkar som om Transdesign håller på och flyttar till ett annat domän så det blir kanske inget problem alls...



Åsa: Ja visst är det! Jag har som sagt bara testat Tristam men den var verkligen suverän. Kan bli fler därifrån om de andra är lika bra...

Postat av: Katrin
Publicerad 2011-05-29 13:36:32

Har samlat på mig 12(!) av lacken från A England och jag älskar de alla! Billigt att beställa från deras egen hemsida bara £3 i fraktavgift :D Spana in då skaparen Adina ibland ger generösa rabatter också :D http://www.a-england.co.uk/6-the-mythicals

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-05-29 13:49:54

Nu ser jag fram emot en massa notds från dig, Emma! :D

Postat av: Ninni
Publicerad 2011-05-29 14:28:34

Jädrigt konstigt. Häromdagen lade jag nämligen en order på bl a OPI från Transdesign. De mailade mig och berättade att OPI-produkten Natural Nail Strengthener var slut men att den skulle komma in om någon månad igen. Jag valde då att inte lägga ordern alls och fick tillbaka alla mina pengar. Men de nämnde inget om att de ska sluta sälja märket! Detta var alltså bara några dagar sedan.

Postat av: carin - wierdanaglar ♥
Publicerad 2011-05-29 14:47:12

jag kan inte hitta opilacken på transdesign?! :O

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-05-29 15:58:01

Nail de Royale säljer numera OPI, man får registrera sig och logga in för att se priserna men när man väl gjort det så funkar allt som vanligt. De har nya som gamla kollektioner. Jag har en uppsättning miniflaskor av Pirates-lacken i posten därifrån för tillfället. Så vi kan alla lugnt fortsätta att shoppa OPI ;)

Postat av: Maja
Publicerad 2011-05-29 16:09:35

Ja, på Nail de Royale kan man köpa OPI och frakten är ca 14 dollar för 4-24 lack, om det är någon som undrar. Och själva lacken kostar 6.50 dollar. Lite dyrare än på TD alltså men frakten är som sagt lägre.

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-05-29 18:58:05

Katrin: Åh, har du 12?! Nu blev jag avis:) Kommer säkert att köpa fler ifall alla mina är lika bra som tristam. Har varit inne på hemsidan tidigare men ej kommit mig för att beställa. Tänkte att jag skulle vänta tills nailmail hade dem, men nu kommer jag nog att beställa själv:)



Chaosophia: Haha, vad bra:)



Ninni: Jag tror att det kan va som Elisa säger att de håller på och byta domä. Hoppas verkligen att det är så! Trist om de försvinner, jag gillar att handla dem från transdesign, mkt för minikitens skull...



carin - wierdanaglar ♥: Nej, precis som jag skrev så har de försvunnit från sidan. Eventuellt håller de på och byter till en annan domän, isf är det nailsupplies.us .



Cactus: Det låter ju himla bra, tack för tipset! Visst har de även Nubar och en del andra kul märken...?



Maja: Suverän bra, tack för tipset!

Postat av: Nails By Desiré
Publicerad 2011-05-29 19:17:11

Jag brukar köpa mina Opi på Ebay eller http://www.mbeautylounge.com/nailpolish/ Den e bra tycker jag :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-05-29 19:28:59

Nails By Desiré: tack för tipset, ska spana in den sidan. Jo, jag handlar också från ebay en del, men det är mkt billigare att köpa från e-tailers, iaf när man vill ha många...

Postat av: kerstin
Publicerad 2011-05-29 21:43:30

Vilka finingar! Vi får hålla koll på den där nya sidan med OPI. Jag tycker också att 150 kr är helt hutlöst!

Postat av: roxcat
Publicerad 2011-05-30 15:47:33

Så många fina lack! Och jag såg också att OPI försvunnit spårlöst i helgen, jag hade ju precis tänkt beställa ett par lack.. Får väl se hur det går med den nya sidan då. Jag har köpt ett OPI till svenskt pris men det gör jag gärna inte om.

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-05-30 19:31:52

kerstin. ja visst är det:) Ja det får vi göra. 150 kronor går inte alls, då kan man ju inte köpa så många färger som man vill...



roxcat: Oh ja:) Ja det var skumt, men vi får hoppas att det löser sig...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela