Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Make Up Store Britta

Publicerad 2011-05-12 07:41:00 i Naglar - holografiska lack,


Ja, vi fortsätter med holografiska lack hela veckan. Här kommer en svensk raring, Make Up Store Britta. Jag har tidigare visat systerlacket Siw och jag planerar att även skaffa Greta och den fjärde som jag tror heter Madeleine.

Inomhus är det en trist och gråblaskig rosa som bara ger oss en svag aning om vad som gömmer sig i lacket och poppar fram i solsken.

Superholo! Underbart, lilarosa superholo! Perfekt! Det här är två lager av lacket ovanpå ett lager överlack som bas för att ge det optimala förutsättningar. Då är det inga problem med "cuticle drag" eller andra dumheter. Seche Vite är det jag använder som bas för mina hololack.


Jag har för mig att det här kostar 130 kronor, vilket jag tycker är svindyrt. Man kan egentligen köpa ett China Glaze OMG-lack som är HTF för det på eBay, men ett ChG är inte bättre så här är det vad man gillar färgen och vad man hittar först som får avgöra enligt mig. OMG har nog inget lack som är en dupe till Britta heller, så färgen blir väl urvalskriterium ett. Om man inte som jag tycker att man mycket väl skulle kunna äga alla holo i hela världen!

Kommentarer

Postat av: Pamsan
Publicerad 2011-05-12 08:57:12

Men ååååh så fint det var. Äger inga holografiska MUS-lack men kanske ska se över det där.

Postat av: Zizzie
Publicerad 2011-05-12 11:43:15

Underbart med holovecka! ♥

Jag är mest sugen på QT och Catherine Arleys gröna :)

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-05-12 12:06:03

Jag gillar effekten i solljus förstås, men jag kan inte med det här med rosa hololack av någon anledning...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-05-12 15:19:00

Pamsan! Jag har två, som sagt, men vill nog ha alla.



Zizzie! Ja, men akta dig du, det kommer mera! :D



Chaosophia! Jag förstår va du menar även om jag själv inte har bekymmer med rosa hololack. Inte när de är så här fina. :D

Postat av: Veronica
Publicerad 2011-05-12 15:54:29

Superfin! Har du det rosa hololacket från Nfu oh? Jag beställde det via nailmail nu och har höga förhoppningar. Jag har MUS Greta som jag inte använder eller kommer särskilt bra överens med. Du kan få det om du vill. Det är bättre om den kommer till någon som uppskattar det :-) Maila isånafall.

Postat av: Zizzie
Publicerad 2011-05-12 15:54:43

MEEEER!!! Låter alldeles utmärkt det! :D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-05-12 17:48:47

Veronica! Jag har det rosa nfu Oh och insäg nr jag letade länkar att jag inte fotat det. Borde ha gjort det till denna veckan men detr får vänta till helgen.



Jag vill så klart jättegärna ha Greta! Mailar bums!



Zizzie! :D

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-05-12 19:58:47

Ja, hololck är det enda jag också samlar dupes av, annars är det onödigt, men jag är helt övertygad om att jag behöver varenda hololack som finns :p

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-05-12 22:05:46

Cactus! Det är dessvärre lite så. Holosjukan. Man tror de kommer ta slut och att man inte redan har en hel livstids förbrukning i lådorna.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela