Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Klean Color Peaceful Heart

Publicerad 2011-05-22 12:50:00 i Naglar - glitter för layering,


Här kommer del två av gårdagens manikyr med Mellow Yellow. KleanColor Peaceful Heart är ett grönt glitterlack med turkosa hjärtan i. Jag tänkte det skulle vara fnt att lägga över Mellow Yellow från IsaDora men tyvärr föll manikyren på att man det blir så många lager glitter om man ska få hjärtan på alla naglar att det inte torkar sen. Jag försökte fiska upp hjärtana men lacket är segt som klister och kommer med hjärtana upp i klumpar. Inte roligt alls.


Efter en timmes kamp med lack och en orangepinne såg det ut så här. Jag var nöjd med min insats trots att alla naglar inte hade fått lika många hjärtan och placeringen av hjärtana var lite sådär. Dessvärre tog det inte mer än 30 minuter att sabba flera naglar på högerhanden och så var den här sagan all. Kul att ha testat men nej, det blir nog inte fler gånger.

Kommentarer

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-05-22 13:44:53

Låter som en otrevlig lackupplevelse, men resultatet blev iaf sött!

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-05-22 14:18:42

Det är kul med lite udda glitterlack, men det här lät ju inte som en positiv upplevelse direkt.

Postat av: nailsbybellan
Publicerad 2011-05-22 21:14:47

Åhh vad fint! Älskar kombinationen med den blekgula

Postat av: Marie-Louise Winroth
Publicerad 2011-05-22 21:33:27

Det blev väldugt gulligt. synd att det var så jobbigt.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-05-22 21:40:07

Chaosophia! Defnitivt obehaglig. :(



Nailtastic! Ja, jag tänkte just att det här skulle bli kul men formulan var hopplös. Ska kanske thinnra lite?



NailsbyBellan! Ja, det var rätt lyckat så!



Marie-Louise! Ja, jag vet. Jag ville ju vara gullig också. Typiskt att det skulle vara så tjockt men det kanske krävs för att hålla uppe de tyngre glitterpartiklarna?

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2011-05-23 20:43:16

Resultatet blev ju väldigt gulligt, men förstår om det tog tid att torka... svårt med många glitterlack av just den där anledningen tycker jag - ofta får man ta så många lager för att få rätt mängd och då torkar det liksom aldrig helt!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-05-23 20:49:53

Makeupoholic! Sant....


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela