Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

IsaDora Mellow Yellow

Publicerad 2011-05-21 10:04:47 i Naglar i gult,


Det här hade jag tänkt ha som manikyr idag, med glitterhjärtan ovanpå. Ni kommer få se dem också men jag lägger dem i ett separat inlägg. Tyvärr sabbades hela manikyren med glitterhjärtana för det ville inte torka så även Mellow Yellow fick stryka på foten. Det var dock inte det här lackets fel att det blev så.


IsaDora Mellow Yellow har egentligen bara ett stort fel, penseln. Med lite försiktighet lyckades jag dock måla utan att hamn utanför och på bild ser man att det är aningens flammigt men det märks inte i verkligheten. Inte om man inte verkligen granskar varje nagel med falkblick. Jag gjorde två supertunna lager med extrem varsamhet då penseln är galet bred och lacket har tendens till att bli strimmigt/flammigt. Jag tyckte det dög efter två lager och vågade inte utmana min tur med ett tredje. Då hade det säkert blivit katastrof...

Så här ser det ut i skugga. En mild vaniljgul med pärlfinish. Nedan ser ni det i full sol. Färgen är mycket fin och mina rosa fingrar är dessvärre inte vare sig bättre eller sämre mot den här nyansen. Jag tyckte den var ganska klädsam. Skulle jag bara ha ett enda ljusgult lack  med pärlfinsh skulle jag dock välja Yellow Primrose från Nubar för både lack och pensel är tusen gånger bättre. Det är dock aningens blekare än det här lacket som mer har samma färg som Nubar Lemon Sorbet, tror jag utan att springa ut och göra en flaskjämförelse, fast LS är ju då ett krämlack.

Och eftersom jag vet att många av er har varit väldigt engagerade i Siri i höstas när hennes öga blev bortopererat så tänkte jag att ni skulle få se henne idag. Hon mår bra och verkar inte alls tänka på sin enögdhet. Hon är fortfarande med och fotar alla lack och hon är fortfarande en riktig liten busunge trots att hon är två år nu. Jag hade tänkt att ni skulle få en bild på hela hennes ansikte men hon visade bara profilen idag. Inte världens bästa bild men hon är inte så bra på att posera då hon sällan sitter still.

Kommentarer

Postat av: Linda Johansson
Publicerad 2011-05-21 11:09:45

Åh, sötaste Siri!

Jag har faktiskt tänkt köpa detta från Isadora, men det var bara i påsk jag ville ha gula naglar... Det blev det turkosa från sommarkollektionen istället, jag älskar turkost!

Postat av: kerstin
Publicerad 2011-05-21 11:43:41

Siri är så fin! Lacket också :)

Postat av: Nageldraken
Publicerad 2011-05-21 11:57:37

Så roligt att höra att det är bra med Siri! Djur har verkligen en otrolig anpassningsförmåga.



Fin färg på lacket också, även om jag håller med dig om IsaDoras penslar. De är verkligen helt bedrövliga att lacka med.

Postat av: Pamsan
Publicerad 2011-05-21 12:06:29

Hade inte tänkt köpa detta men nu fick du mig på andra tankar.



Lilla, söta Siri. Vad skulle man göra utan dessa underbara djur? Skönt att hon har återhämtat sig och mår bra. :)

Postat av: Viveka
Publicerad 2011-05-21 12:13:55

Har svårt för gult men men det är nog också den enda färgen....

Men jag älskar bilden på Siri! Alltid snygg och stifull den damen.

Postat av: liza
Publicerad 2011-05-21 14:05:46

HM!! snygg färg det är här på bild inte i flaskan

därför köpte jag en sån gul idag

håller med om penseln är bred

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-05-21 14:58:06

Linda! bara till påsk? Jag som tycker gult är härligt hela tiden. ;D



Kerstin! Så klart!



Nageldraken! Ja, penslarna borde de göra om.



Pamsan! Ja, det var bättre än jag hade trott.



Viveka! Hon rör ju alltid på huvudet så alla bilder blir oskarpa.



Liza! Ja, penseln är hemsk...

Postat av: Mína
Publicerad 2011-05-21 15:04:46

Siri is sooo cute!!!

Postat av: Zizzie
Publicerad 2011-05-21 15:49:15

Gult är nog färgen jag bär minst men jag gillar det på andra :)



Söt-Siri! :D

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-05-21 21:18:17

Jag tycker nog nästan att det här är lite för sött med metallfinishen. Lemon sorbet är mycket snyggare!

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-05-21 21:31:05

Och Siri ja! Lilla bebisen. Skönt att det går bra efter operationen, det var en riktigt halsbrytande historia det där...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-05-22 12:57:55

Mina She is, isn't she!



Zizzie! Man vänjer sig väldigt snat och sen är man fast.



Emma! Ja, LS är verkligen supersnyggt!

Siri är en ganska lycklig katt så allt väl som slutar väl.

Postat av: roxcat
Publicerad 2011-05-22 20:31:39

Siri är så fin! Och lacket är också fint, önskar bara att de kunde byta ut den hemska penseln!

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2011-05-23 20:36:40

Det ser så fint ut på dig men jag har inte trivts i det trots upprepade försök, av ngn anledning blir det inte alls snyggt på mina naglar :-/ Det är nåt med ljusa lack som är så heltäckande som ser helt onaturligt ut på mig!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-05-23 20:51:31

Roxcat! Ja, penseln är helt förskräcklig. Siri är jättefin!



Makeupoholic! Åh, vad trist. Den här nyansen är ju annars väldigt fin och klädsam.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela