Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Citrus Soda, Aquarius och Mission

Publicerad 2011-05-21 21:46:31 i Emmas FOTD 2011,

Long time, no makeup, men här kommer kvällen sminkning. En ganska färgglad historia i blått, turkost och mörkblått och med mycket eyeliner. Hade nog varit ännu snyggare med lösfransar, men man kan inte få allt...

Hyn

Foundation: Glo Minerals GloPressed Base Golden Light

Concealer: MAC Studio Finish Concealer NW20

Puder: Bare Minerals Mineral Veil

Rouge: MAC Mineralize, Quite Qute Giggly

Ögon

Ögonbryn: Clarins Retractable Brow Definer Lightest Brown
Ögonskuggsbas: Losh Love That Beige!

Ögonskuggor: Brite Bird Citrus Soda, MUS Aquarius och TMM Mission

Highlighter: Makeucosmetics Magic Copper

Eyeliner: MAC Fluidline Blacktrack

Mascara: L'oreal Double Extension Beauty Tubes

Läppar

Läppstift: MAC High Tea

På en bas av Love that beige har jag applicerat Citrus Soda på inre delen av ögonlocket, förra sommarens favoritskugga, Aquarius på mitten av ögonlocket och mörkblåa Mission längst ut på ögonlocket. Skuggorna suddades lite, framför allt Mission och sen applicerade jag underbara highlighter Magic Copper. Jag applicerade lite primer även under ögat och applicerade Mission ovanpå. Eyeliner, mascara, rouge och läppstift och sen var det klart. Ganska fint tycker jag att det blev, men som sagt, hade jag haft mer tid hade jag dragit till med lösögonfransar också...

Kommentarer

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-05-22 09:33:12

Wow, så vackert!

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-05-22 09:54:35

Nailtastic: Tack så mkt:)

Postat av: kerstin
Publicerad 2011-05-22 10:18:24

Alldeles underbart vackert! Denna lovar jag att härma inom kort. Jag gillar skuggornas placering här, jag fastnar ju alltid i samma gamla hjulspår annars

Postat av: Aila
Publicerad 2011-05-22 10:21:07

Ögonmejk - JÄTTELÄCKER!

Postat av: Ninni
Publicerad 2011-05-22 11:08:12

Jättejättefint och somrigt!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-05-22 12:55:13

Verkligen fint, Emma! Älskar Mission!

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-05-22 13:45:59

Du är så fin, Emma! Och maken var skitsnygg!

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-05-22 18:16:08

kerstin: tack så mkt! Ja men härma på du bara, det tar jag som en komplimang:)



Aila: tack!



Ninni: Tack så mkt:)



Sminkan: Tack raring! Ja den är jättefin, precis som de andra skuggorna jag har använt här:)



Chaosophia: Tack så mkt snälla du:)

Postat av: roxcat
Publicerad 2011-05-22 20:34:43

Jättevackert, jag gillar verkligen färgkombinationen!

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-05-23 22:03:31

roxcat. tack så mkt! Jag tycker också den är väldigt fin:)

Postat av: Vanesa
Publicerad 2011-05-25 12:12:06

Super fint Emma ! :D

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-05-28 11:12:15

Vanesa: Tack så mkt raring:)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela